لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جمع‌بندی پیش‌بینی مارک گورمن از محصولات اپل در سال ۲۰۲۲

جمع‌بندی پیش‌بینی مارک گورمن از محصولات اپل در سال ۲۰۲۲

مارک گورمن تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ اولین گزارش خود در سال ۲۰۲۲ را در مورد محصولات اپل منتشر کرده است. در این گزارش پیش‌بینی‌هایی در مورد محصولات جدید شرکت اپل که قرار است در سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شوند، مطرح شده است.

تا پیش از این بخش‌های مهم گزارش مارک گورمن به تفصیل در مجله ان آی سی منتشر شده است و این مطلب جمع‌بندی کلی دیدگاه این تحلیلگر در مورد محصولات اپل در سال جدید میلادی است.

عرضه آیفون ۱۴ با تغییر طراحی و فیس آیدی

مارک گورمن در گزارش اخیر خود اعلام کرده که شرکت اپل تصمیم به رونمایی آیفون ۱۴ با تغییراتی مهم در طراحی دارد. بر اساس ادعای این تحلیلگر اپل با کنار گذاشتن ناچ در طراحی آیفون ۱۴ اقدام به استفاده از ایده‌ای مشابه با تلفن‌های هوشمند سامسونگ خواهد کرد.

اپل تصمیم گرفته تا در مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند خود بریدگی بالای نمایشگر را حذف کند و از این پس با استفاده از طراحی خاصی که در طول چند سال گذشته سامسونگ از آن برای تولید سری تلفن‌های هوشمند گلکسی استفاده کرده بود، بهره ببرد.آیفون ۱۴ برخلاف پیش‌بینی‌های مطرح شده در مورد بازگشت تاچ آیدی، همراه با سیستم فیس آیدی در زیر نمایشگر عرضه می‌شود. این موضوع به معنای آن است که شرکت اپل فناوری‌های نوینی را در ایفون ۱۴ اعمال می‌کند که از آن طریق بدون نیاز به جای‌گیری بریدگی که تا پیش از این در طراحی آیفون‌ها جای‌گرفته بود، اقدام به تعبیه سیستم احراز هویت فیس ایدی در ایفون کند.

عرضه تراشه‌ M2 برای محصولات جدید مک

بر اساس ادعای تحلیلگر بلومبرگ شرکت اپل تصمیم به رونمایی از تراشه M2 به عنوان نسل جدید قطعات پردازشی اپل سیلیکون در کامپیوترهای مک ۲۰۲۲ دارد. تراشه M2 از لحاظ پردازشی بهینه‌تر از مدل‌های پیشین خواهد بود و اپل آن را در محصولاتی جدید نظیر مک بوک پرو، مک بوک ایر،‌ آیمک پرو و مک پرو خواهد کرد. پیشرفته‌ترین کامپیوتر مک مبتنی بر تراشه M2 نیز مک پرو ۲۰۲۲ است که قرار است دارای ۴۰ هسته پردازشی مرکزی و ۱۲۸ هسته پردازش گرافیکی باشد.

تراشه M2 در سال ۲۰۲۲ میلادی همراه با نسل جدید کامپیوترهای مک آماده عرضه خواهد شد. اپل در توسعه تراشه M2 بهینه‌سازی‌های بیشتری را بروی کامیپوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون انجام خواهد داد و با رعایت سیکل ۱۸ ماهه معرفی یک شماره جدید از تراشه‌های سری M نتوع محصولی در کامپیوترهای مک جدید را کامل خواهد کرد.همچنین اپل اقدام به رونمایی از نسل جدیدی از کامپیوترهای مک با قدرت پردازش گرافیک بسیار پیشرفته کند و همین موضوع نشان دهنده آن است که شرکت اپل امسال روی افراد حرفه‌ای که نیاز به پردازش‌های گرافیکی دارند، تمرکز بیشتری کرده است.

پایان پروژه انتقال از اینتل به اپل سیلیکون

پس از عرضه مک پرو ۲۰۲۲ اپل تمامی محصولات جدید خود را با پردازنده‌های اختصاصی و تراشه‌های اپل سیلیکون عرضه کرده است. این مسئله به معنای انتقال کامل به تراشه‌های سری M خواهد بود و اپل دیگر در محصولات جدید از تراشه‌های اینتل استفاده نمی‌کند.

سرنوشت کامپیوترهای اینتل امروزی نیز قرار به این صورت باشد که پس از چند سال پشتیبانی نرم افزاری در سیستم عامل‌های مک او اس به صورت تدریجی از رده خارج شوند و اپل پشتیبانی از آن‌ها را متوقف کند. پیش بینی می‌شود که پس از سال ۲۰۲۵ هیچ یک از کامپیوترهای اینتل پشتیبانی نرم افزاری برای دریافت نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های مک او اس را دریافت نکنند و اپل پس از آن نسخه‌های مک او اس را به صورت انحصاری برای پردازنده‌های اختصاصی خود توسعه دهد. این موضوع البته می‌تواند پایانی بر توسعه و ساخت کامپیوترهای هکینتاش باشد.

مک پرو آخرین محصولی است که اپل از سری کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون است که از خانواده مک رونمایی می‌کند. اپل تا به امروز از مک بوک پرو، مک بوک ایر، مک مینی و آیمک ۲۴ اینچی رونمایی کرده است. می‌توان گفت که شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ ابتدا از آیمک ۲۷ اینچ با پردازنده M2 رونمایی می‌کند و پس از اقدام به رونمایی از محصولات جدیدتر خواهد کرد.

شرکت اپل تصمیم دارد تا مک پرو را به عنوان قدرتمندترین کامپیوتر اپل سیلیکونی که تا به حال ساخته شده معرفی کند. این محصول دارای یک طراحی شبیه به «برج» خواهد داشت و دارای تراشه M2 به عنوان مرکز پردازش خود است.

عرضه نمایشگر اختصاصی مک با قیمت ارزان قیمت

مارک گورمن، اعلام کرده که اپل تصمیم دارد تا یک نمایشگر ارزان قیمت‌تر را برای کامپیوترهای مک آماده عرضه کند. اپل در حال حاضر نمایشگر XDR را با قیمت بسیار بالا در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار داده و از طرف دیگر با ال جی در زمینه عرضه و همگام‌سازی برخی مانیتورها و تلویزیون‌های حرفه‌ای به عنوان نمایشگرهای دوم و سوم در کامپیوترهای مک همکاری کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که اپل به دنبال ساخت یک مانیتور حرفه‌ای با قیمت ارزان‌تر است و به زودی این محصول را آماده عرضه به بازار خواهد کرد.

گفتنی است که این محصول قرار است در کنار مک پرو و آیمک پرو ۲۰۲۲ در جریان کنفرانس WWDC که در ماه ژوئن یعنی تابستان برگزار می‌شود، آماده رونمایی باشند:

قویا باور دارم که اپل مانیتور خارجی جدیدی را برای آخرین مک‌های خود عرضه خواهد کرد. در این مرحله، این نمایشگر با برخی تغییرات و احتمالا کاهش جزئی روشنایی و قیمت پایین همراه خواهد بود. همچنین، ممکن است اپل به نمایشگری با کیفیت مشابه با اندازه کمی کوچکتر و با نصف قیمت دست پیدا کند. ضمنا، کمی مضحک به نظر می‌رسد که اپل سعی دارد قیمت فعلی مانیتور را با مانیتور مرجع با درجه‌هالیوود ۴۳۰۰۰ دلاری توجیه کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420