لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا گلکسی اس ۲۲ هیچ ارزشی برای خرید ندارد؟ :: قسمت اول

چرا گلکسی اس ۲۲ هیچ ارزشی برای خرید ندارد؟ :: قسمت اول

پس از رونمایی و عرضه گلکسی اس ۲۲ توسط سامسونگ، نتایج ناامیدکننده‌ای در مورد مشخصات این محصول منتشر شد و باعث شد تا بسیاری از تحلیلگران گلکسی S22 و زیرمجموعه‌های بهینه شده ‌آن را به عنوان محصولاتی با کمترین ارزش خرید در نظر بگیرند.

در ادامه این مطلب به مهم‌ترین نقاط ضعفی که در دو هفته ابتدایی رونمایی از گلکسی اس ۲۲ مشخص شده خواهیم پرداخت و خواهیم گفت که تحلیلگران بر چه اساسی ادعا می‌کنند که این گوشی‌های جدید گلکسی به هیچ وجه ارزش خرید ندارند.

دو پردازنده متفاوت، اما به شدت ضعیف

سامسونگ امسال نیز طبق رسم هرساله خود پرچمداران خودش را در دو مدل با پردازنده‌های متفاوت آماده عرضه کرده است. مدل بین‌المللی گلکسی اس ۲۲ با تراشه اختصاصی سامسونگ تولید شده که در اکثر کشورها آماده عرضه می‌شود. گفتنی است که سامسونگ با وجود اینکه ظرفیت لازم برای ساخت تراشه‌های ARM را دارد، اما هنوز نتوانسته از لحاظ کیفیت معماری و تولید انبوه به پای شرکت‌های قدرتمند حوزه فناوری برسد.

به عنوان مثال اپل در سال ۲۰۱۵ همکاری جدیدی را با سامسونگ برای تولید تراشه‌های سری A آغاز کرد. بخشی از خط تولید تراشه‌های A9 به کار رفته در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس توسط سامسونگ و بخش دیگر آن توسط TSMC تولید شده بود که البته کیفیت بسیار پایین تراشه‌های تولید شده توسط سامسونگ باعث شد تا اپل برای همیشه همکاری با این شرکت کره‌ای بر سر تولید تراشه‌ها را کنار بگذارد و پس از آن TSMC به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده تراشه‌های شرکت اپل شناخته شد. گزارش‌های متعدد در سال ۲۰۱۵ نشان‌ می‌داد که آیفون‌های ۶ اس با تراشه‌های تولید شده توسط سامسونگ، در عملکرد اختلال دارند و هنگ می‌کنند؛ اتفاقی که در آیفون‌ها به شدت نادر است.

در این میان، طی دو هفته گذشته، نتایج تست‌های بنچ‌مارک گلکسی S22 با تراشه‌های اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ و اگسینوس ۲۲۰۰ بسیار بد بودند، تاحدی که توان این تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ از مدل‌های سه سال پیش برندهای دیگر نیز ضعیف‌تر بود. توان پردازشی اگسینوس ۲۲۰۰ مشخصا از آیفون ۱۱ و آیفون اس ای نسل دوم که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رونمایی شدند هم ضعیف‌تر بود و همین موضوع باعث شد تا سامسونگ به شدت از طرف کاربران محصولات اپل تحقیر شود.

دوربین ضعیف برای یک گوشی پرچمدار

اول اسفند ۱۴۰۰ نتایج تست‌های دگزومارک از دوربین گلکسی اس ۲۲ به روند بدنام شدن این تلفن هوشمند کمک کرد. گلکسی S22 اولترا به عنوان مدل رده‌بالای این مجموعه جایگاه ۱۳ را از دگزومارک دریافت کرد که به هیچ وجه برای یک گوشی هوشمند پرچمدار قابل قبول نیست.

کیفیت دوربین گلکسی اس ۲۲ در عکاسی و فیلم‌برداری از گوشی‌های دو سال پیش برندهایی نظیر شیائومی، Vivo و هواوی نیز ضعیف‌تر بوده است. ضعف در حذف نویز نور، نوردهی و اصلاح تصویر در حالت شب و HDR و عملکرد نادرست سیستم فوکوس خودکار باعث شده تا دوربین گلکسی S22 تنها با اختلاف یک امتیاز در جایگاه بالاتر آیفون ۱۳ مینی قرار گیرد. جایگاه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز در جدول دگزومارک ۴ است و گلکسی جدید با اختلاف زیاد در پایین‌ترین نقطه این جدول قرار گرفته است.

عمر باتری به شدت کوتاه و غیرقابل قبول

تست‌های انجام شده از گلکسی اس ۲۲ نشان می‌دهد که این تلفن هوشمند عمر باتری بسیار کمی دارد. اپل به عنوان مهم‌ترین رقیب سامسونگ در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای تولید آیفون‌های ۱۲ و ۱۳ مجبور شد تا حجم باتری را کمی کوچکتر طراحی کند تا بتواند سنسورها و قطعات سخت‌افزاری بیشتری را در دستگاه‌ خود جای دهد. حال مشخص شده که گلکسی S22 حتی با وجود باتری باحجم بزرگ‌تر از رقبای اپلی خود، با اختلاف بسیار زیاد عمرباتری کوتاه‌تری دارد.

معایب و نواقص گلکسی S22 خیلی زیاد است؛ بنابراین برای ادامه اینکه چرا این تلفن هوشمند ارزش خرید ندارد، شما را دعوت به مطالعه قسمت دوم این مطلب می‌کنیم.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420