لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سرورهای روبلاکس با اختلال طولانی برای کاربران آمریکایی مواجه شدند

سرورهای روبلاکس با اختلال طولانی برای کاربران آمریکایی مواجه شدند

بازیکنان آمریکایی برای ورود به پلتفرم روبلاکس در یکی از روزهای تعطیل رسمی با مشکل مواجه شدند. این مشکل برای مدت زمان طولانی امکان اجرای بازی‌ها را از کاربران گرفته بود.

روز شنبه گذشته، تمامی پلتفرم‌های پشتیبانی شده از  روبلاکس، امکان اجرای این سرویس را نداشتند و عده زیادی از بازیکنان قادر به ورود به بازی نبودند. همچنین گزارشی در توییتر منتشر شده که نشان می‌دهد عده‌ای بسیار کم از کاربران امکان لاگین را داشته و توانستند وارد بازی شوند که البته آن‌ها نیز با کندی شدید سیستم مواجه شده بودند.

صفحه رسمی بررسی وضعیت سرورهای روبلاکس نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان متوجه این قطعی سیستم شده‌اند و این موضوع را نیز به کاربران خود اطلاع داد‌ه‌اند؛ به طوری که پیامی با عنوان “Service Disruption” نشان داده می‌شود و عبارتی به عنوان عذرخواهی منتشر شده است. این عبارت به این شرح است: «ما از مشکل دسترسی به روبلاکس آگاه هستیم و تیم ما فعالانه در حال کار کردن روی  آن هستند»

با تایید این مشکل، معلوم شد که علاوه بر بازیکنان، سازندگان آن نیز با مشکل سرور دست و پنجه نرم می‌کردند. این قطعی سیستم بر وب‌سایت، اپلیکیشن آی او اس، اپلیکیشن ایکس باکس، بازی‌ها، Asset Delivery، ذخیره اطلاعات، توانایی بازیکنان در ملحق شدن به گیم‌ها و مسابقات و  آواتار تاثیر گذاشته بود.

روبلاکس تاکنون به مدت زمان قطعی و زمان رفع آن اشاره‌ای نکرده است، اما رسما آن را تایید کرده و از همه کاربران در توییتر عذرخواهی کرده است.

هیچ خبر رسمی درباره تعداد بازیکنانی که با این مشکل مواجه هستند در دست نیست، اما جستجوی زیاد هشتگ robloxdown در توییتر نشان می‌دهد که کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی راجع به آن حرف می‌زنند.

این خرابی سیستم ممکن است هزینه زیادی روی دست توسعه‌دهنده روبلاکس بگذارد. در ژوئن ۲۰۲۱، تخمین زده شد که روبلاکس روزانه ۳ میلیون دلار درآمد فقط از طریق اپ استور دارد که یک‌سوم آن معادل با یک میلیون دلار از آن کمیسیون اپل است.

علیرغم این درآمد، پلتفرم روبلاکس به دلیل استثمار توسعه‌دهندگان جوان که به صورت ناعادلانه فقط یک چهارم ارزش خریدهای درون برنامه‌ای را به آن‌ها تعلق می‌دهد، مورد انتقاد واقع شده است.

در آخرین به‌روزرسانی در صفحه وضعیت روبلاکس گفته شده که این مشکل برطرف شده است، ضمن اینکه بنابر همین صفحه، کل مدت این اختلال دو ساعت و نیم بوده است.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420