لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تراشه A16 پنج نانومتری و M2 سه نانومتری خواهد بود

تراشه A16 پنج نانومتری و M2 سه نانومتری خواهد بود

شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ میلادی محصولات هوشمند جدید خود را با تراشه‌های A16 و M2 طراحی و تولید خواهد کرد. بر اساس گزارش جدید منتشر شده، آیفون‌ها همچنان با همان معماری پنج نانومتری و بدون تغییر نسبت به سال گذشته تولید می‌شود، اما تراشه‌های M2 که در کامپیوترهای مک مورد استفاده قرار می‌گیرد مجهز به معماری سه نانومتری خواهند شد.
بر اساس گزاری منتشر شده در وب سایت ShrimpApplePro شرکت اپل تنها تراشه‌‌های M2 را نسبت به سال گذشته تغییر خواهد داد و معماری آن‌ها را به سه نانومتر خواهد برد.
تراشه‌های A16 همانند نسخه قبلی به کاررفته در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ با معماری پنج نانومتری تولید می‌شوند و اپل تغییری در این معماری این تراشه‌ها نخواهد داد.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تا پیش از این دیجی تایمز به عنوان یکی از خبرگزاری های سرشناس و قابل اعتماد در مورد محصولات اپل خبر از تولید تراشه A16 با معماری چهار نانومتری داده بود. این خبر جدید همچنین ادعا کرده که حافظه رم به کار رفته برای تراشه‌های A16 برابر با LPDDR 5 خواهد بود که باعث می‌شود تا آیفون‌های مبتنی بر آن‌، یعنی آیفون ۱۴ با سرعت عملکردی بیشتری نسبت به سال گذشته همراه باشند.
دلیل این عدم تغییر در معماری تراشه آیفون ۱۴ به مشکلات مربوط به محدودیت تولید و کمبود تراشه در بازار جهانی مربوط می‌شود. این موضوع باعث شده تا شرکت اپل مجبور باشد تا صرفا تراشه M2 که در سطح بسیار کمتری نسبت به A16 تولید می‌شود را با معماری پیشرفته‌تر خود تولید کند.
کارخانه TSMC تایوان که مهم‌ترین تامین‌کننده تراشه برای شرکت اپل است تا به امروز با چالش‌های زیادی در زمینه تامین قطعات و پاسخگویی به تقاضای بازار مواجه شده است که این موضوع مشخصا باعث شده تا درخواست شرکت اپل نیز به صورت محدود از طرف این شرکت پاسخ داده شود.
شرکت اپل احتمالا امسال با مانور دادن روی حافظه رم LPDDR 5 و افزایش حافظه رم، تلاش می‌کند تا سرعت سخت افزاری آیفون‌های خود را افزایش دهد؛ چرا که امسال اپل امکان توسعه تراشه‌ پیشرفته‌تر را با معماری سه نانومتری ندارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420