لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سامسونگ در تلاش برای همکاری با تولیدکننده پردازنده آیفون‌

سامسونگ در تلاش برای همکاری با تولیدکننده پردازنده آیفون‌

شرکت سامسونگ و برخی از شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در چین نظیر Oppo در تلاش هستند تا با TSMC قراردادهایی وسیع‌تر را برای تولید تراشه‌های مربوط به محصولات خود ثبت کنند. TSMC که به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده پردازنده آیفون شناخته می‌شود حالا قرار است برای سامسونگ و اوپو نیز پردازنده‌ تولید کند.

اوایل سال جاری میلادی شرکت چینی اوپو اولین تراشه با معماری اختصاصی خودش را آماده معرفی کرد. این تراشه که MariSilicon X نام داشت در مدل جدید تلفن‌های هوشمند این شرکت آماده عرضه شد. در این میان، شرکت اوپو تصمیم گرفته تا همانند اپل فرایند طراحی و توسعه تراشه‌ها را به صورت اختصاصی پیگیری کند و از طرف دیگر تولید انبوه این قطعات را به TSMC واگذار کند.

این موضوع البته برای شرکت اپل سامسونگ نیز رخ داده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که شرکت اپل در تلاش است تا وظیفه تولید تراشه‌های اختصاصی خود را برون‌سپاری کند و احتمالا با TSMC همکاری کند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شوند که وب سایت Phonearena در گذشته ضمن بازنشر یکی از گزارش‌های خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده بود که TSMC به عنوان مهم‌ترین تامین‌کننده تراشه‌ پردازشی سری A، فشار کمتری را به تولیدکننده آیفون‌ها وارد کرده است.  پس از شیوع ویروس کرونا و آغاز کمبود تراشه‌ در سراسر جهان TSMC هزینه تولید خود را افزایش داد که این افزایش هزینه برای بسیاری از شرکت‌ها و مشتریان TSMC برابر با ۲۰ درصد بود، اما اپل برای تولید تراشه‌های سری A که در آیفون‌ها و آیپد‌ها به کار می‌روند، صرفا سه درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود.

این روند نشان می‌دهد که TSMC احتمالا حاضر به افزایش همکاری خود با شرکت‌های دیگر در سطح مشابه با اپل نخواهد بود و همچنان اپل را به عنوان مهم‌ترین مشتری خود نگه خواهد داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420