لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

احتمال گران شدن قیمت گوشی موبایل و نگرانی خریداران

احتمال گران شدن قیمت گوشی موبایل و نگرانی خریداران

بر اساس گزار‌ش‌های منتشر شده از بعد از ظهر روز گذشته، انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرده که گوشی موبایل ۴ تا ۵ درصد گران خواهد شد.

وب سایت زومیت در گزارشی اعلام کرده که تغییر روند واردات گوشی همراه در سال ۱۴۰۱ ممکن است باعث افزایش ۴ تا ۵ درصدی گوشی‌های موبایل شود. این افزایش قیمت احتمالا ارتباطی به گوشی‌های گران قیمت نخواهد داشت و روی تمامی مدل‌های این محصولات موثر خواهد بود. گوشی‌های گران‌تر و ارزان‌تر از ۶۰۰ دلار همگی تحت تاثیر این مشکل قرار خواهند گرفت.

بخشی متن خبر وب سایت زومیت به این شرح است:

به گزارش زومیت، روز جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، در صفحه توییتر انجمن واردکنندگان موبایل خبری مبنی بر افزایش قیمت موبایل منتشر شد. در این توییت، تغییر در روند واردات علت این افزایش اعلام شده بود. از سوی دیگر تغییر نرخ ارز در گمرک روند واردات این کالا را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد. علاوه‌براین، در روزهای پایانی سال گذشته اعلام شد که ارز حاصل از صادرات خشکبار منشا تأمین ارز لازم برای واردات گوشی‌های موبایل در سال ۱۴۰۱ خواهد بود. عالیان، مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، در گفت‌وگو با زومیت نتایج اعمال این تغییرات را چنین توضیح می‌دهد:

یکی از اتفاق‌های مهمی که باعث ایجاد تغییر در روند واردات گوشی موبایل شده، تغییر منشأ ارز واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار بود که بنا شد هزینه آن از ارز حاصل از صادرات خشکبار تأمین شود. البته این تغییر صرفاً باعث افزایش قیمت نهایی چهار مدل از گوشی‌های موبایل می‌شود. اتفاق مهم دیگر تغییر محاسبه نرخ عوارض و حقوق بازرگانی است که قیمت نهایی تمام گوشی‌ها را افزایش می‌دهد.

براساس اظهارات او طبق بودجه سال ۱۴۰۱ بنا بر این است که نرخ ارزش افزوده در این بازار به نرخ سامانه‌ی مبادله‌ی الکترونیکی (ETS) تبدیل شود و بنابراین، قیمت ارز در این حوزه تقریباً معادل قیمت ارز بازار آزاد می‌شود.

با اعمال این تغییر، عوارضی که در سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شد، در سال جاری با نرخ ارز در بازار آزاد محاسبه خواهد شد. مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان تلفن‌ همراه با در نظر گرفتن این محاسبات به افزایش ۴٫۵ تا ۵ درصدی قیمت گوشی‌های کمتر از ۶۰۰ دلار اشاره کرد و گفت: «بدین‌ترتیب برای گوشی‌های کمتر از ۶۰۰ دلار، حقوق و عوارض خروجی به‌علاوه سود بازرگانی حدود پنج درصد می‌شود؛ چهار درصد مربوط به حقوق و عوارض و یک درصد هم سود بازرگانی. این پنج درصد تا پایان سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شد؛ اما امسال نرخ ۲۳ تا ۲۴ هزار تومانی را برای ارز نیمایی در نظر گرفته‌اند.» به گفته او طبیعتاً این تغییر باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده که طبق محاسبات آن‌ها قیمت نهایی گوشی‌ها حدود ۴٫۵ تا ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

انجمن واردکنندگان موبایل میزان افزایش قیمت نهایی گوشی‌های بیشتر از ۶۰۰ دلار را ۱۱ درصد برآورد کرده است. در این زمینه عالیان توضیح می‌دهد: «حقوق و عوارض گوشی‌های بیشتر از ۶۰۰ دلار ۱۲ درصد شده که با ارز ۲۳ تا ۲۴ هزار تومانی، قیمت نهایی این گوشی‌ها ۱۱ درصد بیشتر خواهد شد. البته افزایش قیمت ناشی از تغییر منشأ ارز نیز بر این گوشی‌ها تأثیر خواهد گذاشت.»

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420