لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آی او اس 15.2 منتشر شد | قابلیت‌ها و تغییرات

آی او اس 15.2 منتشر شد | قابلیت‌ها و تغییرات

اپل از شب گذشته آی او اس 15.2 را منتشر کرده است. این نسخه دومین نسخه به روزرسانی آی او اس 15 است و برخی ویژگی‌ها را که قرار بود در آی او اس 15 معرفی کند و به تاخیر افتاده بود در این آپدیت ارائه کرده است.

در این مطلب به همه قابلیت‌های اضافه شده در آپدیت iOS 15.2 اشاره شده است.

App Privacy Report

این قابلیت که در کنفرانس WWDC 2021 معرفی شده بود، اکنون در آپدیت 15.2 اضافه شده است. این قابلیت یک ویژگی حفظ حریم خصوصی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند که کدام یک از اپلیکیشن‌ها طی هفت روز گذشته به صورت مداوم به اطلاعات محدود شده آن‌ها مثل مکان، عکس‌ها، دوربین، میکروفن و مخاطبین دسترسی داشته‌اند.

با استفاده از قابلیت App Privacy Report، کاربران می‌توانند نحوه ارتباط اپلیکیشن‌ها را با سایر دامنه‌های اینترنتی و اینکه در پشت صحنه چه می‌گذرد را مشاهده کنند. کاربران می‌توانند همه ردیاب‌هایی که وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و اینکه اطلاعات آن‌ها کجا می‌رود را مشاهده کنند.

اکنون کاربران می‌توانند با باز کردن Setting و انتخاب گزینه Privacy، به قابلیت جدید دسترسی داشته باشند. پس از استفاده از اپلیکیشن‌ها، اطلاعات در این قسمت نشان داده می‌شود. همچنین اپل یک سند پشتیبانی اختصاصی برای این قابلیت دارد که شامل اطلاعات اضافه برای نحوه عملکرد آن است.

Legacy Contacts

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا یک شخص قابل اعتماد را برای دسترسی به اپل آیدی و اطلاعات خود معرفی کنند که بعد از مرگ کاربر بسیار کمک‌کننده است. این شخص می‌تواند به عکس‌ها، پیام‌ها، یادداشت‌ها، فایل‌ها، تماس‌ها، رویدادهای تقویم، اپلیکیشن‌ها، بک‌آپ‌های دستگاه و سایر موارد دسترسی داشته باشد، اما پسورد iCloud Keychain غیرقابل‌دسترسی است.

این ویژگی در تنظیمات و انتخاب گزینه Password & Security و سپس انتخاب Legacy Contact قابل دسترسی است. در این قسمت کاربر می‌تواند یک شخص مورد اعتماد را برای دسترسی به اکانت او بعد از مرگ، انتخاب کند. این شخص می‌تواند کاربر آیفون یا اندروید باشد، کاربر می‌تواند کلید دسترسی خاص خود را از طریق پیام یا چاپ کردن در اختیار او بگذارد.

تماس‌های اضطراری

این قابلیت که در آی او اس 15.2 اضافه شده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا با فشار دادن مجموعه‌ای از دکمه‌ها با خدمات اظطراری تماس بگیرند. برای استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند دکمه کناری را به سرعت چندبار فشار داده یا همزمان دکمه کناری و دکمه صدا را با فشار دادن، نگه دارند.

Apple Music Voice Plan

آی او اس 15.2 پشتیبانی از این قابلیت را اضافه کرده که اولین بار در اکتبر معرفی شد. کاربران می‌توانند با پرداخت ماهیانه 4.99 دلار، از طریق Apple Music Voice Plan به همه آهنگ‌ها، پلی‌لیست‌ها و ایستگاه‌های اپل موزیک برای استفاده از سیری دسترسی داشته باشند.

کاربران می‌توانند بر مبنای سابقه یا دوست داشتن آهنگ‌ها از سیری درخواست کنند و با استفاده از ویژگی Play it Again به لیستی از آهنگ‌های پخش شده اخیر دسترسی داشته باشند.

پیدا کردن اشیای گم شده

در اپلیکیشن Find My، اپل گزینه جدیدی برای «Items That Can Track Me» اضافه کرده است. با کلیک روی آن، کاربر می‌تواند آیتم‌های نزدیکی را جستجو کند که احتمالا برای ردیابی مکان او استفاده می‌شود.

همچنین گزینه «Help Return Lost items» می‌تواند مثل اسکن ردیابی، دستگاه‌های نزدیکی که ممکن است گم شوند را اسکن کند. اگر دستگاه گم شده‌ای پیدا شود، اپل دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه پیدا کردن صاحب آن ارائه می‌کند.

مشاهده میزان باتری ذخیره‌شده

با این آپدیت، اپلیکیشن Find my را می‌توان تا پنج ساعت در قابلیت Power Reserve برای مکان‌یابی آیفون استفاده کرد که هنگام تمام شدن باتری آیفون به کار می‌رود.

 اپلیکیشن TV

در آیپد او اس 15.2 قابلیتی برای TV app طراحی شده که شامل نوار کناری است و پیمایش بین بخش‌های مختلف این اپلیکیشن را آسان کرده است. برای کاربران آیفون، یک تب اختصاصی Store در TV app وجود دارد که قابلیت دسترسی به فیلم‌ها و نمایش‌های تلوزیونی برای خرید را امکان‌پذیر می‌کند.

پنهان‌سازی ایمیل‌ها

Hide My Email  قابلیت سودمندی برای محافظت از آدرس ایمیل است، کاربرانی که iCloud+ دارند به این گزینه دسترسی خواهند داشت.

محدودیت تعمیر نمایشگر با استفاده از قطعات متفرقه

اپل قبلا وعده یک آپدیت نرم افزار را داده بود که سیاست آیفون ۱۳ را مبنی بر غیرفعال شدن فیس آیدی هنگام تعمیرات نمایشگر شکسته دستگاه، تغییر خواهد داد که در آی او اس 15.2 ارائه شده است. این قابلیت برای کاربرانی که به برنامه  تعمیر مستقل آیفون علاقه دارند، بسیار کابردی است.

امنیت ارتباطی

قابلیت Communication Safety in Messages در آی او اس 15.2 برای کودکان ارائه شده است، این ویژگی از تصاویر نامناسب پیام‌های ارسال شده برای کودکان اسکن می‌گیرد و به آن‌ها هشدارمی‌دهد که این عکس‌ها برایشان مضر است. این قابلیت متمرکز بر حفظ حریم خصوصی است و باید توسط والدین فعال شود.

کنترل دستی حالت ماکرو

در آی او اس 15.2 برای این قابلیت یک دکمه دستی برای فعال یا غیرفعال کردن آن طراحی شده است. کاربران باید از طریق تنظیمات و گزینه Camera، Macro Control را فعال کنند. این قابلیت موجب می‌شود تا حالت ماکرو هنگام نزدیک شدن دوربین به یک شیء، با ضربه زدن روی آیکون گل غیرفعال شود.

خلاصه شدن نوتیفیکشن‌ها

در این قابلیت، کاربران می‌توانند در یک نگاه محتویات موجود در نوتیفیکیشن را ببینند.

جست و جوی پلی لیست در اپل موزیک

این قابلیت به کاربران اپل موزیک کمک می کند تا داخل پلی‌لیست به جستجو بپردازند.

iCloud Private Relay

در بخش Cellular و WiFi تنظیمات، این عبارت روشن شده است که نشان می‌دهد هنگام روشن شدن چه اتفاقی می‌افتد.

یادداشت‌ها و یادآورها

با این ویژگی، می‌توان برچسب‌ها را به صورت انبوه در اپلیکیشن‌های Reminders و Notes تغییر نام داده یا حذف کرد.

CarPlay

اپلیکیشن CarPlay Apple Maps با جزئیات بیشتری در آی او اس 15.2 ارائه شده و جزئیات جاده مثل خطوط پیچ جاده، خطوط دوچرخه و گذرگاه عابر پیاده را نشان می‌دهد و فقط در برخی شهرها قابل پشتیبانی است.

اپلیکیشن Stocks

این اپلیکیشن به‌روزرسانی شده تا کاربران بتوانند هنگام مشاهده نمودارها، اطلاعات به‌روز شده سال را ببیند.

دستور‌های سیری

در آپدیت آی او اس 15.2 چندین دستور سیری برای نابینایان و افراد کم‌بینا که قبلا حذف شده بود، دوباره معرفی شده که شامل بررسی پیام‌های پست صوتی، پخش آخر ین پست صوتی، بررسی سابقه تماس و ارائه اطلاعات تماس‌های اخیر است.

رفع باگ‌ها کاربردی

در این آپدیت چندین رفع اشکال از جمله سیری، هوم‌کیت، ProRaw و Carplay ارائه شده است.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420