لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

برای محافظت از مک، آیفون و آیپد در برابر نرم افزارهای مضر چه باید کرد؟

برای محافظت از مک، آیفون و آیپد در برابر نرم افزارهای مضر چه باید کرد؟

همان‌طور که شاید به عنوان یک کاربر اپل این موضوع را بدانید، برای محافظت دستگاه خود از نرم افزارهای مضر باید اقداماتی پیشگیرانه و تمهیداتی کاربردی را انجام دهید. اپل محصولات خود را با امنیت بسیار بالا طراحی و توسعه می‌دهد که در نتیجه باعث می‌شود تا نسبت به همتایان خود که از سیستم عامل‌های دیگر نظیر ویندوز و اندروید استفاده می‌کنند، امنیت بیشتری داشته باشد.

بسیاری از افراد تمام اطلاعات خود را در گوشی‌ها، کامپیوترها و سایر دستگاه‌هایشان ذخیره می‌کنند، بنابراین اطمینان از ایمنی آن‌ها نسبت به انواع ویروس‌ها و بدافزارها در سطوح شخصی، حرفه‌ای یا مالی بسیار مهم است.

در این مطلب چند قدم ساده برای رسیدن به اطمینان از ایمنی دستگاه در مقابل نرم افزارهای مضر ارائه می‌شود. با ما همراه باشید.

استفاده از یک برنامه آنتی ویروس مناسب

یکی از بهترین اقدامات، نصب یک آنتی ویروس مناسب است. ویروس‌ها و بدافزارها برای سوء‌استفاده از حفره‌های امنیتی و درگیری دستگاه‌ها طراحی شده‌اند، بنابراین اطمینان از محافظت مک در برابر ویروس‌ها، می‌تواند به شما این آسودگی را بدهد که اکثر حملات به دستگاه شما با شکست مواجه می‌شوند.

هنگام انتخاب برنامه آنتی ویروس، باید از یک شرکت معتبر آن را تهیه کنید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که برای محافظت از دستگاه شما مناسب نیستند؛ زیرا آن‌ها نمی‌توانند زیرساخت‌های لازم برای حذف بدافزارهای موثر بر محصولات اپل را توسعه دهند.

به یاد داشته باشید که استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی نظیر آنتی ویروس‌ها برای آیفون و ایپد معمولا ضروری نیست؛ چرا که امنیت حداکثری که سیاست اصلی اپل در زمینه توسعه محصولات هوشمند است، در مورد آن‌ها اعمال شده است. با این حال کامپیوترهای مک، دست‌کم آن‌هایی که از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند نیاز به آنتی ویروس مناسب نیز دارند.

علاوه بر این توصیه می‌شود که از نرم افزارهای تایید شده استفاده کنید که معمولا هم به صورت رایگان عرضه نشده‌اند. با توجه به این موضوع باید یک آنتی ویروس کاربردی با لایسنس پولی خریداری کنید تا امکان حفظ امنیت بالا را داشته باشید.

نرم افزار خود را آپدیت کنید

اپل به طور مدام آپدیت‌های مختلف را برای کاربران دستگاه‌های خود عرضه می‌کند. مهم‌ترین دلیل این موضوع استفاده از به‌روزرسانی‌های امنیتی است که امکان نفوذ را به صورت پویا مدیریت می‌کند.

روش دیگری که از دستگاه اپل شما در برابر ویروس‌ها و نرم افزارهای مضر محافظت می‌کند، آپدیت سیستم عامل دستگاه به طور مرتب است. اکثر حملات از طریق نرم افزارهایی است که آپدیتی دریافت نکرده‌اند، بنابراین دریافت به‌روزرسانی‌ها به طرز چشمگیری ریسک این حملات را پایین می‌آورند.

بهتر است دستگاه خود را در حالت تنظیمات خودکار دریافت آپدیت قرار دهید. پیکربندی اکثر دستگاه‌های اپل به گونه‌ای است که دانلود آپدیت‌ها در پس‌زمینه انجام می‌شود و همواره آخرین پچ امنیتی روی دستگاه دانلود و نصب می‌شود.

استفاده از پسورد قوی

یکی از راه‌هایی که ویروس به سادگی می‌تواند به دستگاه شما راه یابد، از طریق پسورد و نام کاربری است. به همین دلیل بسیار مهم است که از پسوردهای قوی استفاده کنید. باید مطمئن شوید که پسورد شما حداقل ۱۰ کاراکتر و شامل عدد، حروف و نمادهای مختلف است. هرازگاهی پسورد خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید توسط افراد دیگر استفاده نخواهد شد. با نصب یک پسورد منیجر می‌توانید به راحتی برای هر اکانتی، یک رمز عبور تصادفی و منحصر به فرد ایجاد کنید.

مراقبت از اپلیکیشن‌ها

برخی اپلیکیشن‌ها، مخصوصا موارد رایگان توسط مجرمان سایبری طراحی شده‌اند که می‌توانند اطلاعات شما را بین خودشان به اشتراک بگذارند. بسیاری اوقات آن‌ها از این اطلاعات برای سرقت پول شما استفاده می‌کنند یا برای استراتژی بازاریابی اسپم که منجر به سرقت هویت شما می‌شود.

برای دانلود یک اپلیکیشن، ابتدا باید تحقیق و بررسی کنید. از طریق وب، نام اپلیکیشن و بررسی‌ها را جستجو کنید تا کاربرانی که درباره ویروس شکایتی داشته‌اند را پیدا کنید. در صورت مشاهده شکایت، آن اپلیکیشن را دانلود نکنید. بهترین کار این است که همواره شرایط و ظوابط اپلیکیشن‌ها را قبل از نصب مطالعه کنید.

ایمنی در وب‌گردی

رفتار شما در زمان وب‌گردی و عادات شما در زمان باز کردن سایت‌ها و لینک‌ها می‌تواند نشان‌دهنده میزان امنیت‌ شما باشد. به هر حال شما نمی‌توانید دستگاه خود را از همه ویروس‌ها محافظت کنید و به همین دلیل باید محتاطانه اطلاعات خود را از طریق آنلاین به اشتراک بگذارید. هر اطلاعاتی را که در موتور جستجو تایپ می‌کنید، توسط ارائه دهند‌گان خدمات اینترنت و آژانس‌های دولتی ذخیره می‌شود. این یعنی هر چیزی از جمله مکالمات شخصی که در وب تایپ می‌کنید، احتمالا بعدا به طرف شما برمی‌گردد.

آگاهانه در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات خود را منتشر کنید، زیرا حتی عکس‌های شما می‌توانند شامل متادیتایی باشند که هویت شما را به خطر بیندازد. همچنین کلیک بر پیوندها بدون انجام حداقل یک جستجوی گذرا در اینترنت برای بررسی یا مشاهده نظرات کاربران، راه آسانی است که ناخواسته به نرم افزارهای مضر اجازه ورود می دهند.

همه این‌ها دلایلی هستند که شما باید با دقت بر مواردی که بالقوه مضر هستند با دقت کلیک کنید.

نتیجه گیری

دستگاه‌های اپل بسیار قدرتمند هستند، اما اگر مراقب آن ها نباشید توسط نرم افزارهای مضر مورد حمله قرار می‌گیرند و اطلاعات شخصی شما را به سرقت می‌برند. می‌توانید با نصب آنتی ویروس‌های خوب، پسوردهای قوی و نصب منظم آپدیت‌های امنیتی اپل، از بروز هر گونه مشکل یا خطری جلوگیری کنید.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420