لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تراشه M2 از طرف اپل رونمایی شد

تراشه M2 از طرف اپل رونمایی شد

اپل در جریان WWDC 2022 از نسل جدید تراشه اپل سیلیکون با عنوان M2 رونمایی کرد. تراشه M2 از لحاظ قدرت و بازدهی در جایگاه بهتری نسبت به تراشه M1 قرار دارد و علاوه بر این مصرف انرژی آن بهینه‌تر شده است. تراشه پردازشی به کار رفته در M2 شامل نسل دوم تراشه‌های پنج نانومتری اپل است که در آن ۲۰ میلیارد ترانزیستور قرار گرفته است.

سرعت انتقال داده در حافظه رم این تراشه ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه است که ۵۰ درصد سریع‌تر از تراشه M1 شده است. M2 از این پس می‌تواند تا حداکثر ۲۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 ۱۲۸ بیتی را پشتیبانی کند. نسخه‌پایه این تراشه ۸ هسته دارد که چهار هسته آن با بازدهی بالا کار می‌کنند که ۱.۹ برابر نسبت به نسل پیشین سریع‌تر و یک چهارم مصرف انرژی بهتری دارد. این تراشه ۳۵ درصد سرعت پردازش گرافیکی بالاتری دارد.

این تراشه ۱۵.۸ میلیارد پردازش هوش مصنوعی را می‌تواند با ۱۶ هسته شبکه عصبی با سرعت بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تری کارهای مربوط به هوش مصنوعی را انجام دهد.

این تراشه جدید قدرت پردازش تصویر با رزولوشن 6K و تصاویر ProRes را داراست و می‌تواند برای پردازش‌های گرافیکی عملکرد قوی‌تری داشته باشد.

گفتنی است که شرکت اپل در توسعه این محصول تلاش کرده تا آن را نسبت به تراشه M1 بهبود دهد و رقابت و مقایسه آن با نسخه‌های پرو، مکس و اولترای تراشه M1 در اولویت شرکت اپل نبوده است.

پردازش گرافیکی تراشه M2 دارای ۱۰ هسته‌ اخصاصی است و می‌تواند با سرعت ۱۸ درصد بیشتر پردازش مرکزی و ۳۵ درصد بیشتر پردازش گرافیکی عملکرد بسیار بهتری را نسبت به محصولات پیشین به کاربران ارائه دهد.

اپل همچنین اولین مک بوک مبتنی بر تراشه M2 را در جریان کنفرانس WWDC 2022  با امکاناتی ویژه و منحصر به فرد معرفی کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420