لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل ایده ساخت یک مک داخل کیبورد را در ذهن دارد

اپل ایده ساخت یک مک داخل کیبورد را در ذهن دارد

اپل در حال بررسی امکان ادغام یک کامپیوتر مک با کارایی و عملکرد کامل داخل یک کیبورد است که می‌تواند یادآور کامپیوترهای دهه ۸۰ را مثل Commodore 64 و Sinclair ZX Spectrum زنده ‌کند.

ایده مک داخل کیبورد توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا منتشر شده است که با عنوان « Computer in an input device» ثبت شده است. این دستگاه دارای بدنه‌ای به سبک مجیک کیبورد است که همه قطعات کامپیوتر با کارایی مناسب در آن ادغام شده است.

این پتنت فرضیه‌ای را برای دستگاهی توصیف می‌کند که می‌تواند به نمایشگر خارجی جداگانه‌ای از طریق پورت ورودی و خروجی برای انتقال اطلاعات و برق وصل شده و به طور بی‌سیم به یک ترک‌پد یا موس اضافه متصل شود.

گرچه دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل مثل لپ‌تاپ و تبلت در دفتر کار یا خانه استفاده می‌شوند که تجربه‌ای شبیه به یک دسکتاپ ارائه دهند، این دستگاه‌ها هنوز به دستگاه‌های ورودی اضافه برای شبیه شدن به یک دستگاه محاسباتی دسکتاپ نیاز دارند.

همچنین نمایشگر اولیه لپ‌تاپ و تبلت، هنگام اتصال به پایه‌ای مجهز به نمایشگر دیگری استفاده نمی‌شوند، زیرا در غیر این‌صورت اندازه و هزینه غیر ضروری و اضافه به این دستگاه‌های پردازشی قابل حمل وارد می‌شود.

اپل در این پتنت توضیح داده و گفته که با گنجاندن قطعات پردازشی در یک کیبورد، به کاربر اجازه حمل دستگاهی را می‌دهد که می‌تواند تجربه پردازش دسکتاپ را در هر مکان و با داشتن یک یا چند نمایشگر خارجی ارائه دهد.

در بخش دیگری، این پتنت به جزئیات پیکربندی‌های متنوع قطعات داخلی کامپیوتر با فضای ارائه شده توسط بدنه کیبورد پرداخته است.

اپل در گذشته پتنت‌هایی را برای کیبوردها ثبت کرده است که شامل یک پنل نمایشگر تاچ مثل تاچ بار است که در تمام طرح‌بندی کیبورد توسعه می‌یابد، اما این اولین پتنتی است که قرار گرفتن یک کامپیوتر در داخل کیبورد را نشان می‌دهد.

مانند بسیاری از پتنت‌های ثبت شده، بعید است که این پتنت به زودی به شکل یک محصول ارائه شود، اما نگاه جالبی از تلاش اپل برای بررسی طرح‌های مک برای استفاده یک کیبورد یا موس در کنار نمایشگر را ارائه می‌دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427