لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تلاش گوگل برای نفوذ به مک بوک‌های قدیمی

تلاش گوگل برای نفوذ به مک بوک‌های قدیمی

شرکت گوگل به تازگی دسترسی اولیه به سیستم عامل Chrome OS Flex را برای کاربران کامیپوترهای قدیمی آغاز کرده است. برخی از تحلیلگران این اقدام گوگل را تلاشی برای نفوذ به مک بوک‌ها و دیگر کامپیوترهای قدیمی عنوان کرده‌اند.

گوگل در کنار معرفی این سیستم عامل جدید، کاربران، مدارس و کسب و کارهای نوپا را به استفاده از آن تشویق کرده است. این شرکت اعلام کرده که کروم او اس فلکس راهکاری برای تبدیل کامپیوترهای قدیمی به کامپیوترهای مدرن است که در آن بیشتر کارها از طریق پردازش‌های ابری انجام می‌شود.

گوگل همچنین اعلام کرده که این سیستم عامل می‌تواند راهکاری مناسب برای حفظ محیط زیست از طریق کاهش نرخ تولید زباله‌های الکترونیکی باشد.

ایده اولیه گوگل این است که مک بوک‌های قدیمی که از مک او اس ۱۲ و نسخه‌های آینده پشتیبانی نمی‌کنند را به یک کامپیوتر مدرن همراه با سیستم عاملی جدید تبدیل کند که نیازهای اولیه و روزمره برای کار با کامپیوترها را برای کاربران برطرف می‌کند.

گوگل در صفحه رسمی این سیستم عامل نیز به این موضوع اشاره کرده و اعلام کرده که کروم او اس فلکس می‌تواند پی‌سی‌ها و مک‌های قدیمی را برای کارهای امروزی ارتقا بخشد تا کاربران بدون محدودیت‌های گذشته امکان استفاده کامل را داشته باشند.

گوگل همچنین تاکید کرده که کروم او اس فلکس بسیار ایمن است و سرعت بوت کردنش بسیار بالا است. این سیستم عامل به ادعای گوگل، در استفاده طولانی مدت کند نمی‌شود و آپدیت‌های خودکار بدون ایجاد مزاحمت روی آن نصب می‌شود.

البته مهم‌ترین مشخصه این سیستم عامل واگذار کردن برخی از کارها به پردازش ابری است. بسیاری از کارهایی که امروزی به صورت آفلاین در کامپیوترهای مدرن با قدرت پردازشی بالا اجرا می‌شوند، در کروم او اس فلکس از طریق پردازش ابری انجام می‌شود تا دستگاه‌های دارای فرکانس پردازشی کم، توان لازم برای اجرای بدون محدودیت درخواست کاربران را داشته باشند.

گوگل همچنین اعلام کرده که این سیستم عامل با همان ظاهر سیستم عامل اصلی کروم او اس توسعه داده شده است که به صورت پیش‌فرض روی تمامی کروم بوک‌ها عرضه می‌شود. گفتنی است که در این سیستم عامل هنوز سرویس گوگل پلی استور فعال نشده است.

کروم او اس فلکس نتیجه اقدام گوگل برای خرید شرکت Neverware است. این کمپانی تا پیش از خریداری شدن توسط گوگل در سال ۲۰۲۰ اپلیکیشنی با عنوان CloudReady را توسعه داده بود که امکان بهینه‌سازی و بهبود کامپیوترهای قدیمی برای اجرای کارهای جدید را از طریق یک نسخه آزاد از کروم او اس فراهم می‌کرد.

گوگل اعلام کرده که پس از عرضه نسخه استیبل کروم او اس فلکس تصمیم دارد تا اپلیکیشن CloudReady را آماده تعبیه در این سیستم عامل کند. گفتنی است که این سیستم عامل پس از عرضه نسخه نهایی برای انجام برخی از کارها نیاز به پرداخت هزینه اشتراک خواهد داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427