لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل با چالش کمبود مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ در بازار مواجه شده است

اپل با چالش کمبود مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ در بازار مواجه شده است

پس از گذشت سه ماه از زمان معرفی و عرضه مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ در بازار جهانی شرکت اپل هنوز نتوانسته پاسخگوی سطح تقاضای این محصول در بازار باشد. این شرکت با مشکل مربوط به ایجاد تعادل میان تولید مک بوک‌های جدید و پاسخگویی برای عرضه آن در بازار مواجه شده که این موضوع باعث ایجاد چالش کمبود این محصولات در بازار شده است.

بر اساس گزارش اخیر وب سایت Macrumors شرکت اپل در آمریکا با چالش تولید و عرضه مدل‌های پایه‌ای مک بوک پرو M1 Pro در سایز‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ مواجه شده است و امکان تامین این محصول برای تقاضای موجود در بازار را ندارد. این وب سایت اعلام کرده که دلیل اصلی این موضوع به کمبود تراشه M1 Pro مربوط می‌شود و شرکت اپل در زمینه تولید این محصول بین سه تا چهار هفته با تاخیر مواجه شده است.

این وب‌سایت همچنین اعلام کرده که مدل‌های رده بالای M1 Max نیز با همین مشکل مواجه شده است و دست‌کم تا اوایل ماه مارس سال جاری میلادی این مشکل برطرف نخواهد شد.

این محدودیت البته فقط به پردازنده محدود نمی‌شود، بلکه شرکت اپل در زمینه مدل‌های پایه مک بوک پرو ۱۶ اینچ چالش بیشتری دارد و این موضوع باعث شده تا در برخی از اپل استورهای رسمی آمریکا و برخی از نقاط جهان نیز چالش تامین قطعات همچنان وجود داشته باشد و کاربران با مشکلاتی به مراتب بزرگ‌تر مواجه باشند.

چالش کمبود تراشه باعث شد تا در سه ماهه گذشته شرکت اپل با ضرر شش میلیارد دلاری مواجه شود. بحران کرونا باعث شد تا میزان تولید تراشه‌ها و قطعات کاهش پیدا کند و از طرف دیگر تقاضا برای خرید محصولات هوشمند افزایشی بی‌سابقه داشته باشد.

مک بوک پرو ۲۰۲۱ که در سایزهای ۱۴ و ۱۶ اینچ تولید شده بیشترین تغییر را در روند کاربری و استفاده نسبت به مک بوک‌های سال‌های گذشته داشته است. تعبیه پورت‌های کاربردی نظیر HDMI و اسلات کارت SD در کنار پشتیبانی از نسخه‌های جدید سیستم عامل مک باعث شده تا تعداد بیشتری از کاربران تمایل به خرید این محصول در کشورهای آمریکای شمالی داشته باشند. با توجه به این موضوع شرکت اپل به خاطر چالش‌های مربوط به کمبود تراشه و برخی از قطعات با مشکلاتی ویژه مواجه شده و توان پاسخگویی به حجم تقاضای موجود برای این محصول را ندارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427