لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کالبدشکافی شارژر USB-C جدید ۱۴۰ واتی برای مک بوک پرو ۱۶ اینچی

کالبدشکافی شارژر USB-C جدید ۱۴۰ واتی برای مک بوک پرو ۱۶ اینچی

اخیرا کالبدشکافی شارژر USB-C جدید ۱۴۰ واتی برای مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ انجام شده و جزئیاتی از این محصول جدید اپل را در اختیار کاربران قرار داده است.

زمانی که اپل از مک بوک پرو جدید خود رونمایی کرد،  شارژر USB-C جدید ۱۴۰ واتی در بسته‌بندی مک بوک پرو ۱۶ اینچی را نیز معرفی کرد.

شارژر ۱۴۰ واتی گرچه شبیه هر شارژر معمولی دیگری به نظر می‌رسد، اما اولین شارژر ساخته شده با گالیم نیترید(GaN) توسط اپل است که اکنون یک کالبدشکافی جزئیاتی از این شارژر جدید را نشان داده است.

کانال یوتیوب ChargerLAB، ویدیویی را منتشر کرده که روند کامل کالبدشکافی شارژر USB-C جدید ۱۴۰ وات را نمایش می‌دهد. ویژگی جالب توجه این شارژر، فناوری جدید آن است، زیرا از استاندارد USB-C PD 3.1 برای ارائه شارژ ۲۴۰ وات استفاده می‌کند، به علاوه این اولین آداپتور برق دارای GaN اپل است.

نیترید گالیم، ماده‌ای است که در نیمه رساناها استفاده می‌شود تا گرمای کمتری تولید کنند، در نتیجه، در شارژر جدید قطعات نزدیک هم قرار گرفته تا بدون تاثیر بر ایمنی دستگاه، فشرده‌تر شود.

برای دستیابی به حداکثر توان شارژ ۱۴۰ وات به هنگام شارژ مک بوک، یک کابل USB-C به مگ سیف ۳ جدید مورد نیاز است، زیرا کابل‌های USB-C معمولی سازگار با استاندارد جدید، هنوز موجود نشده است.

کانال ChargerLAB در این کالبد شکافی نشان می‌دهد که جداسازی شارژر اپل کار آسانی نیست، زیرا آن‌ها مجبور به برش پوسته پلاستیکی سخت آداپتور برق برای دستیابی به قطعات داخلی آن شدند که معمولا سبب آسیب دائمی به دستگاه می‌شود.

بعد از  جداسازی شارژر، ساختار کاملا محکمی در داخل آن مشاهده شده، پوسته پلاستیکی واقعا ضخیم بوده و چسب سیاه رنگی برای ثابت نگه داشتن ماژول اصلی وجود دارد. همچنین چسب‌های حرارتی متعددی به همراه پدهای حرارتی گرافیتی در بالای تراشه وجود دارد که موجب دفع گرما و محافظت از آن می‌شود.

لازم به ذکر است که شارژر USB-C جدید ۱۴۰ وات می‌تواند شارژ سریع و کارآمد ارائه داده و با انواع کابل‌های شارژ USB-C و اکثر مک بوک‌های پرو و  ایر سازگار و در جعبه اصلی محصول موجود است.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373