لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کالبدشکافی مک بوک پرو ۲۰۲۱ توسط IFIXIT

کالبدشکافی مک بوک پرو ۲۰۲۱ توسط IFIXIT

وب سایت آی‌فیکس‌ایت طبق رسم همیشگی خود پس از عرضه مک بوک جدید، آن را کالبدشکافی کرده است. در مک بوک پرو جدید وجود پورت‌ها، کیبورد بادوام و قابل استفاده، مگ سیف و جایگزینی کلیدهای فانکشن به جای تاچ‌بار حس نوستالژی را به همراه دارد.

با وجود اینکه مک بوک پرو جدید دارای پردازنده اپل سیلیکون آینده‌نگر و استفاده از طراحی و سبک قدیمی ساخته شده، ولی زیبایی و قدرت اصلی آن به داخل دستگاه مربوط می‌شود.

کالبدشکافی مک بوک پرو ۲۰۲۱ توسط IFIXIT

ابتدا تصاویری بر مبنای اشعه ایکس از داخل مک بوک پرو گرفته شده که با بزرگنمایی آن، 33.7 میلیارد ترانزیستور در تراشه M1 پرو و زیر بخش خنک کننده، همچنین طرحی ضعیف از قاب کیبورد فلزی به همراه تثبیت کننده‌های روی کلیدهای سایز بزرگ، همچنین مگنت‌های تیره در بلندگوها، ترک‌پد و فن‌ها مشاهده می‌شود.

کالبدشکافی مک بوک پرو ۲۰۲۱ توسط IFIXIT

هنگامی که دستگاه کاملا جدا می‌شود، قاب پشتی توسط پیچ‌های پنج‌سو محافظت شده و بدون استفاده از هرگونه چسبی، گیره‌ها محکم چسبیده شده‌اند.

کالدشکافی مک بوک پرو جدید

در مقایسه با تاچ‌بار مک بوک پرو ۱۵ اینچی سال ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد در مدل‌های جدید، از فضای خالی به بهترین نحو استفاده شده است. بلندگوها و باتری‌ها، بدون حذف یک سیستم خنک کننده با ظاهر قوی در جای خود قرار گرفته‌اند.

اختلافات عمده بین مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی خیلی ناچیز است که شامل گیره‌های مختلف برای پوشش عقبی، ترتیب قرار گرفتن تراشه‌ها و شکل هلالی لولاها می‌شود.

باتری

کالبدشکافی باتری مک بوک پرو

چهار سلول باتری بیرونی دارای زبانه‌های کششی ظریف و قابل توجه با چسب با قابلیت کششی بالا هستند که کاربران آن را به عنوان نوارهای سفید نازکی در آیفون و مک بوک ایر می‌شناسند.

کالدشکافی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ انیچی

نکته جالب توجه این است که باتری‌ زیر برد مدار منطقی گیر نیوفتاده و این وضعیت به تعویض راحت و بی دردسر باتری بسیار کمک می‌کند.

مک بوک پرو ۱۶اینچی دارای یک باتری 99.6 وات ساعت است که در مقایسه با باتری 99.8 وات ساعت در مدل ۱۶ اینچی سال ۲۰۱۹ قرار دارد. مک بوک پرو ۱۴ اینچی مجهز به باتری 69.6 اینچی است که در مقایسه با مک بوک پرو M1 سال گذشته با باتری 58.2 وات ساعت قرار دارد.

کالبد شکافی مک بوک پرو در سال 2021

نمایشگر

تعویض صفحه نمایش کار آسانی به نظر می‌رسد، پیچ‌ها، فنرها و کابل‌ها ظاهرا خیلی محکم نیستند که نتوان آن‌ها را جدا کرد، برخی آزمایش‌ها تایید می‌کنند که تعویض نمایشگر DIY می‌تواند عملکرد  True Tone یا همان کنترل خودکار نور محیط را از بین ببرد.

کالبدشکافی ایفیکسیت مک بوک پرو جدید

تراشه M1 پرو

برد مدار منطقی ، خنک کننده و فن‌های همراه آن عالی هستند که در مدل M1 مکس وجود ندارد، اما هر دو مدل تراشه پرو و مکس، مجهز به SOC سیستم سفارشی روی بسته تراشه، مشابه M1 در سال گذشته هستند.

کالبدشکافی تراشه‌های مک بوک پرو جدید

تعمیر پذیری

در نهایت تعمیر پذیری مک بوک پرو جدید، رتبه ۴ از ۱۰ را دریافت کرده که شامل تعویض باتری و نمایشگر، سایر اجزای ماژولار شامل ترک‌پد، اکثر پورت‌های خروجی و ورودی، فن‌ها و غیره می‌شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420