لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل ۸۰ درصد بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ARM را می‌گیرید

اپل ۸۰ درصد بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ARM را می‌گیرید

تحقیقات حاصل از آمار فروش محصولات کامپیوتری و هوشمند حاکی از آن است که شرکت اپل ۸۰ درصد بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ARM را تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی از آن خود می‌کند.

بر اساس گزارش موسسه مالی Strategy Analytics بازار فروش کامیپوترهای مک مبتنی بر پردازنده ARM که تحت پروژه اپل سیلیکون توسعه داده شده‌اند بسیار داغ است و این محصولات تا پایان سال جاری میلادی ۸۰ درصد از بازار محصولات مشابه را در اختیار خود می‌گیرند.

بر اساس این گزارش رشد بازار لپ‌تاپ‌های ARM به لطف ورود اپل به عرصه تولید این محصولات افزایش قابل توجه و چشم‌گیری داشته است و در سال ۲۰۲۰ میلادی چهار برابر شده است. این موسسه پیش بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی این بازار به ارزش ۹۴۹ میلیون دلار برسد.

در این میان درآمد اپل نیز در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش چشم‌گیری داشته است. درآمدزایی اپل از فروش لپ‌تاپ‌های ARM در سال ۲۰۲۱ تا ۷۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است که با وجود موج قابل توجه استقبال کاربران در کنار این موضوع که این محصولات در اکتبر ۲۰۲۰ عرضه شدند، منطقی به نظر می‌رسد.

در این میان، اما مشخص شده که میزان تولید پردازنده‌های ARM مناسب برای کار در لپ تاپ‌ها نیز افزایش داشته است. در حال حاضر اپل تنها تولید کننده ۱۸ درصد از پردازنده‌های ARM لپ تاپ است و این تراشه‌ها را فقط در محصولات اختصاصی خود مورد استفاده قرار می‌دهد. در این میان شرکت مدیاتک ۷۹ درصد از بازار تراشه‌های کم‌مصرف مناسب برای لپ‌تاپ‌ها را در اختیار دارد و شرکت کوالکام با وجود موفقیت بسیار زیاد در زمینه تولید تراشه‌های ARM برای تلفن‌های هوشمند، تنها ۳ درصد از بازار تراشه‌های کم‌مصرف لپ‌تاپ‌ها را در اختیار خود دارد. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت کوالکام با وجود تمامی موفقیت‌ها در زمینه تلفن‌های هوشمند تاکنون شانسی در بازار لپ‌تاپ‌ها نداشته است.

این موضوع نشان می‌دهد که به صورت ویژه ۱۸ درصد از کل لپ‌تاپ‌های مبتنی بر تراشه‌های ARM توسط اپل تولید شده است و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی و فصل تعطیلات پایان این سال به ۸۰ درصد برسد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420