لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تولید نمایشگر آیفون با کمبود تراشه مواجه است

تولید نمایشگر آیفون با کمبود تراشه مواجه است

گزارشی جدید نشان می‌دهد که تولید نمایشگر آیفون با کمبود مداوم تراشه درایور مواجه شد، به طوری که کمبود تراشه در این ماه و ماه‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود.

کمبود تراشه درایور که بر تولید نمایشگر آیفون تاثیر گذاشته است به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل شامل افزایش تقاضای محصولات الکترونیکی و توقف تولید طی همه‌گیری کرونا و افزایش تقاضای تراشه‌ها توسط سازندگان ماشین در مورد خودروهای متکی بر واحدهای ریزپردازنده، است.

این مشکل و کمبود ربطی به پردازنده مرکزی و گرافیکی ندارد و به تراشه‌های معمولی‌تری مثل درایورهای نمایشگر و سیستم‌های مدیریت انرژی مرتبط است. این تراشه‌های با فناوری نسبتا پایین در تعداد زیادی از دستگاه‌ها از جمله اپل، استفاده می‌شوند.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل، به هزینه شش میلیارد دلاری در چند ماه گذشته اشاره کرده که به دلیل کمبود تراشه و در نهایت کاهش تولید آیفون به اپل تحمیل شده است.

همچنین وب‌سایت The Elec گزارشی را در این زمینه منتشر کرده که نشان می‌دهد حداقل یکی از تامین‌کنندگان OLED برای آیفون، به شدت با کمبود درایورهای نمایشگر مواجه شده‌ است.

این وب‌سایت گفت که BOE، شرکت بزرگ چینی تولید‌کننده نمایشگر برای تولید پنل‌های OLED آیفون، به دلیل کمبود جهانی و مداوم تراشه با مشکل مواجه شد که در ماه جاری و ماه‌های آینده بر میزان تولید آن تاثیرگذار خواهد بود.

برخی دیگر از منابع آگاه صنعتی گفته‌اند که این غول چینی تامین‌کننده نمایشگر برنامه‌ریزی کرده بود که امسال بیش از ۴۰ میلیون واحد پنل OLED برای آیفون عرضه کند. بعید به نظر می‌رسد که این شرکت فعلا به هدف خود نزدیک شود و تعداد فروش نهایی تا پایان سال به حدود ۳۰ میلیون واحد نخواهد رسید.

ناگفته نماند که سامسونگ نیز بزرگترین تامین‌کننده نمایشگر OLED است، ال جی در رتبه دوم و BOE در رتبه سوم قرار دارد.

لازم به ذکر است که درایور نمایشگر، نقش مهمی در خروجی تصویر صفحه نمایش دارد که میزان جریان و ولتاژ ارائه شده به دیودهای نشر کننده نور را کنترل می‌کنند. این درایورهای نمایشگر برای روشنایی خودروها و نور پس‌زمینه گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427