لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

راز شماره سریال دست‌نویس روی کامپیوتر Apple 1 فاش شد

راز شماره سریال دست‌نویس روی کامپیوتر Apple 1 فاش شد

سرانجام با استفاده از روش‌های تجزیه و تحلیل قانونی، معمای مربوط به شماره سریال دست‌نویس روی کامپیوتر Apple 1 فاش شد.

علاقمندان به محصولات اپل در نهایت از راز شماره سریال دست نوشته کامپیوتر Apple 1 که روی برخی از دستگاه‌های باقی مانده وجود دارد، مطلع شدند.

استیو جابز و استیو وزنیاک در قدیم گفته بودند که دست‌نوشته کار آن‌ها نبوده است. دنیل کاتل که وظیفه مونتاژ و آزمایش بوردها را به عهده داشت و پل ترل که ۵۰ عدد از این کامپیوترها را خریداری کرد، گفتند که دخالتی در این کار نداشته‌اند.

Achim Baqué که رجیستری Apple 1 ( لیستی از کامپیوترهای اپل وان) را نگهداری می‌کرد، با توجه به اهمیت موضوع، سرانجام تصمیم به حل این معما گرفت.

بررسی‌ها البته نشان می‌دهند که برخلاف انکار استیو جابز، دست نوشته روی بورد با دست‌خط او در سایر موارد بسیار مطابقت داشته است. از آنجا که استیو به ندرت دست‌خط‌ها را امضا می‌کرد، امضا و دست نوشته او بسیار ارزشمند است و تاثیر عمده‌ای بر ارزش دستگاه‌هایی با شماره سریال دست نوشته دارد، به همین دلیل شناسایی این مورد بسیار اهمیت داشت.

Baqué از یکی از سرویس‌های پیشرو در احراز هویت دست نوشته درخواست کرد که شماره سریال روی بوردهای اپل وان را با نمونه‌ای از دست‌خط استیو جابز مقایسه کند.

Professional Sports Authenticator (PSA) مستقر در کالیفرنیا اعلام کرد که می‌تواند آن را انجام دهد، اما گفتند که عکس‌ها کافی نیستند و آن‌ها باید بر دو عدد بورد و چند نمونه دست نوشته آزمایش‌های فیزیکی انجام دهند. آنالیز شرکت شامل حرکات دست هنگام نوشتن، فشار قلم، اندازه حروف و سایر خصوصیات دست نوشته می‌شود.

دنیل کاتل که از دوستان نزدیک استیو جابز بود، تعدادی نامه و کارت پستال نوشته شده توسط استیو ارائه کرد. در بین این اسناد، تعدادی دست نوشته ارقام و اعداد نیز وجود داشت.

Baqué شخصا دو عدد بورد و نمونه‌هایی از دست نوشته‌ها را برای آزمایش به PSA کالیفرنیا فرستاد. سه ماه طول کشید تا این شرکت برای تایید دست نوشته روی بوردها با عنوان استیو جابز به تجزیه و تحلیل و مطالعه بسیاری از عکس‌ها بپردازد. سرانجام پرده از این راز برداشته و معلوم شد که کار استیو بوده است.

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420