لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون ۶ پلاس رسما در لیست محصولات قدیمی اپل قرار گرفت

آیفون ۶ پلاس رسما در لیست محصولات قدیمی اپل قرار گرفت

اپل رسما آیفون ۶ پلاس را بعد از گذشت پنج سال از زمان معرفی و عرضه، در لیست محصولات Vintage خود قرار داده است.

آیفون ۶ پلاس در سپتامبر ۲۰۱۴ آماده معرفی و عرضه به بازار شده بود. این محصول به عنوان اولین تلفن هوشمند شرکت اپل با سایز نمایشگر بیش از پنج اینچ طراحی و تولید شده بود.

قرار گرفتن آیفون ۶ پلاس در لیست محصولات Vintage

قرار گرفتن آیفون ۶ پلاس در لیست محصولات Vintage به این معنا است که شرکت اپل دیگر این محصول را برای فروش در هیچ یک از مراکز رسمی خود موجود ندارد. اپل معمولا محصولات خود را پنج تا هفت سال پس از توقف تولید در لیست محصولات Vintage و قدیمی قرار می‌دهد.

این موضوع به معنای آن است که علاوه بر عدم فروش این محصول و توقف پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری، شرکت اپل خدمات تعمیراتی نرم افزاری و سخت افزاری را حتی در ازای دریافت هزینه نیز در مراکز رسمی و اپل استورهای خود ارائه نمی‌دهد. در حقیقت دلیل اصلی این مسئله توقف تولید قطعات مناسب برای تعمیر و تعویض دستگاه است.

گفتنی است که طبق اسناد پشتیبانی رسمی شرکت اپل، عمر مفید آیفون‌ها بین چهار تا چهار سال و نیم است، با این حال اپل معمولا  حدود پنج تا شش سال از آیفون‌ها پشتیبانی نرم افزاری می‌کند.

در حال حاضر آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس و نسل اول آیفون اس ای رکورد طولانی‌ترین پشتیبانی نرم افزاری از طرف اپل را دارند. این محصولات در سال ۲۰۱۵ با آی او اس ۹ عرضه شدند و نزدیک به شش سال است که آپدیت‌های سیستم عامل را دریافت کرده‌اند. پس از این سه تلفن هوشمند، آیفون ۵ اس با دریافت پنج سال پشتیبانی نرم افزاری، رکورد دوم را به خود اختصاص داده است.

آنباکس تراپی و جنجال خم شدن آیفون ۶ پلاس

آیفون ۶ اس یکی از جنجال‌برانگیزترین محصولات شرکت اپل بوده است. در سال ۲۰۱۴ و تنها چند روز پس از عرضه این محصول در بازار، «لوئیس هیل‌سنتگر» گرداننده کانال یوتیوبی «آنباکس تراپی» ویدیویی از بررسی این تلفن هوشمند منتشر کرد و در آن نشان داد که آیفون ۶ پلاس به سادگی و تنها با فشار دست خم می‌شود. این موضوع بعدها به دردسری بزرگ برای اپل تبدیل شد و تبلیغات منفی زیادی را علیه این شرکت به وجود آورد. اپل در آن زمان بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و اعلام کرد که خم شدن این تلفن هوشمند عمومی نیست و چنین چیزی «خیلی به ندرت» اتفاق می‌افتد.

آنباکس تراپی و جنجال خم شدن آیفون ۶ پلاس

جنجال‌های مربوط به خم شدن این تلفن هوشمند تا جایی پیش رفت که خبرگزاری Motherboard در سال ۲۰۱۸ اسنادی از اپل را فاش کرد که طی آن مشخص شده بود که شرکت اپل پیش از عرضه این محصول به بازار از مشکل خم شدن این تلفن هوشمند آگاهی داشته است.

البته همین موضوع و افشای آن توسط «لوئیس هیل‌سنتگر» باعث شد تا شرکت اپل دیگر برای تبلیغ محصولات خود با کانال یوتیوبی «آنباکس تراپی» همکاری نکند و هیل‌سنتگر از آن زمان تاکنون به یکی از منتقدین اصلی شرکت اپل تبدیل شده است. گفتنی است که در سال ۲۰۱۸ هیل‌سنتگر در کانال یوتیوبی خود نسل آول آیپد پرو ۱۱ اینچی را نیز خم کرد و تلاش کرد تا برای بار دیگر تبلیغات منفی علیه اپل ایجاد کند.

آیفون ۶ هنوز در بازار موجود است!

شرکت اپل تولید آیفون ۶ پلاس را پس از معرفی و عرضه آیفون ۷ و ۷ پلاس در سال ۲۰۱۶ متوقف کرده بود، با این حال پشتیبانی نرم افزاری از آن تا سپتامبر ۲۰۱۸ ادامه داشت و اپل تا آی او اس ۱۲ امکان آپدیت نرم افزاری را برای این محصول فراهم کرده بود.

گفتنی است که در زمان تنظیم این نوشته، شرکت اپل آیفون ۶ که همزمان با این تلفن هوشمند به بازار عرضه کرده بود را در لیست محصولات Vintage خود قرار نداده است و هنوز نسخه ۴.۷ اینچی این محصول در برخی از اپل استورهای رسمی امکان خرید و دریافت خدمات تعمیراتی را دارد.

دلیل عدم قرار گرفتن آیفون ۶ در لیست محصولات Vintage این است که شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ تولید آن را به عنوان محصولی میان‌رده و ارزان قیمت از سرگرفته بود و تعداد زیادی از آیفون ۶ جدید هنوز در دست کاربران سراسر جهان است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420