لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل پنچ میلیون یورو در هلند جریمه شد!

اپل پنچ میلیون یورو در هلند جریمه شد!

مقامات هلندی مرتبط با محافظت از حقوق مصرف‌کننده و بازار (ACM) حکم داده‌اند که طرح اپل برای اپلیکیشن‌های ارتباطات اجتماعی در اپ استور در زمینه استفاده از روش‌های پرداخت شخص ثالث و خریدهای درون برنامه‌ای با الزامات تعیین شده مطابق نیست و اقدامات این شرکت کافی نبوده است. این موضوع در نتیجه باعث شده تا برای اپل جریمه اولیه پنج میلیون یورویی در نظر گرفته شود.

چندی پیش، اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اپلیکیشن‌های دوستیابی اپ استور هلند، گزینه‌ای را برای کاربران قرار داده که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای خریدهای درون برنامه‌ای از روش‌های پرداخت‌ شخص ثالث استفاده کنند، اما رگولاتوری هلند گفت که تطابق این تغییرات را با حکم قبلی بررسی و ارزیابی خواهد کرد. رگولاتوری هلند قبلا حکم داده بود که اپ استور فعالیت منصافنه را رعایت نکرده و اپل اقدامات ضد رقابتی داشته است.

ACM بعد از ارزیابی‌های انجام شده اخیرا در بیانیه مطبوعاتی گفت که تغییرات اعلام شده اپل نتوانسته الزامات حکم شده را برآورده کند. در حال حاضر، ارائه‌کنندگان اپلیکیشن‌های یاد شده فقط می‌توانند محتوای مورد نظر خود را لایک کنند. همچنین آن‌ها اشاره کرده‌اند اپل موانعی برای ارائه‌کنندگان این دست از اپلیکیشن‌ها برای استفاده از سیستم پرداخت شخص ثالث ایجاد کرده است.، زیرا این اپلیکیشن‌ها باید ابتدا درخواست و تاییدیه دریافت حق اپ استور را برای راهنمایی کاربران دریافت کنند.

به نظر می‌رسد طرح اپل، توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند که بین گزینه خرید درون برنامه‌ای شخص ثالث یا هدایت کاربران به گزینه‌های پرداخت خارجی یکی را انتخاب کنند که بنابر حکم ACM، اپل باید اجازه استفاده از هر دو روش را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

سوال بسیار مهمی مطرح می‌شود که  آیا اپل در طرح خود قرار است به دریافت حق کمیسیون از خریدهای درون برنامه‌‎ای برای اپلیکیشن‌های مربوطه حتی با وجود روش پرداخت شخص ثالث ادامه دهد، در حالی که اپل هنوز مشخص نکرده است که حق کمیسیون چه خواهد بود و چگونه برای این طرح آن را قرار است پیاده‌سازی کند.

لازم به ذکر است جریمه پنج میلیون یورویی تا زمانی که اپل این حکم را اجرا کند به هفته‌ای پنج میلیون یورو و حداکثر 50 میلیون یورو خواهد رسید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420