لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واردات آیفون به برزیل و هلند ممنوع شد

واردات آیفون به برزیل و هلند ممنوع شد

به دنبال شکایت شرکت اریکسون از اپل به خاطر عدم پرداخت حق پتنت‌های مربوط به سیستم ارتباطی 5G برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی اقدام به ممنوع کردن واردات آیفون کرده‌اند.

بر اساس گزارش اخیر وب سایت 9to5mac شرکت اپل با عدم امکان واردات آیفون‌ها به کشورهای برزیل، هلند و چند کشور اروپایی دیگر شده است. کشور انگلستان هنوز واردات آیفون را ممنوع نکرده است، اما به نظر می‌رسد که به زودی این ممنوعیت برای انگلستان نیز اعمال خواهد شد.

تا پیش از این شرکت اپل با چالش‌های حقوقی ویژه‌ای در مورد حق پتنت استفاده از سیستم‌های ارتباطی 5G مواجه شده بود. شرکت اریکسون اعلام کرده که برخی از پتنت‌های مربوط به فناوری‌های استفاده شده در سیستم ارتباطی آیفون‌ها متعلق به این شرکت بوده و اپل حق و حقوق این شرکت را نادیده گرفته است. همین موضوع در نهایت باعث شده تا اریکسون علیه اپل طرح دعوا کند.

به طور کل تولید هر مدل از تلفن‌های همراه نیاز به استفاده از فناوری‌هایی دارد که برخی از شرکت‌ها امتیاز استفاده‌ از آن‌ها را به ثبت رسانده‌اند. پتنت‌های به ثبت رسیده برای این فناوری‌ها را «پتنت‌های ضروری استاندارد» می‌نامند. تمامی تولید کنندگان تلفن‌های همراه نیز حق این شرکت‌ها به رسمیت می‌شناسند و بابت این موضوع نیز هزینه‌ای مشخص را پرداخت می‌کنند. شرکت اریکسون هم تعداد از پتنت‌های مربوط به این فناوری‌ها را در اختیار دارد. با این حال شرکت اپل در مدتی است که پس از پایان مهلت در نظر گرفته شده، حق مربوط به استفاده از این فناوری‌ها را نپرداخته است. همین موضوع باعث شده تا شرکت اریکسون اقدام به ثبت شکایت علیه اپل کند.

اریکسون می‌تواند روند واردات و فروش محصولات اپل را از مراجع قانونی در کشورهای مختلف متوقف کند. با این حال این شرکت برای انجام این کار باید مجوزهای قانونی و رایزنی‌های مربوطه را در تمامی کشورهایی که اپل به صورت رسمی فعالیت می‌کند انجام داده و در همه این کشورها علیه اپل طرح دعوا کند.

در حال حاضر شرکت اریکسون توانسته فرایند واردات آیفون در برخی از کشورها را متوقف کند و ممکن است این روند به کشورهای دیگر نیز ادامه پیدا کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420