لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

امواج موبایل باعث سوختن کدام کارت‌های بانکی می‌شود؟

امواج موبایل باعث سوختن کدام کارت‌های بانکی می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که کاربران در زمان استفاده مداوم از تلفن‌های هوشمند دارند، در مورد تاثیر امواج موبایل روی کارتهای هوشمند و بانکی است.

تا پیش از این نیز برخی از کاربران در مورد تجربه تلخ سوختن کارت‌های بانکی سخن‌هایی را مطرح کرده‌اند و از طرف دیگر ارائه دهندگان خدمات مختلف و صادر کنندگان کارت‌های هوشمند نیز در مورد تاثیر امواج موبایل روی سوختن کارت‌های هوشمند و اعتباری هشدار داده‌اند..

در این میان، اپل نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان تلف‌های هوشمند به تازگی کیف‌هایی را با امکان اتصال مگسیف طراحی کرده که کارت اعتباری امکان اتصال از طریق مگ سیف را به آیفون فراهم می‌کند. با استفاده از این محصولات نظیر Leather Wallet کاربران می‌توانند کارت بانکی خود را همیشه در کنار آیفون داشته باشند.

حال سوال اصلی این است که آیا موبایل و امواج آن باعث سوختن کارت‌های بانکی می‌شود یا به سادگی می‌توان کارت‌های بانکی را در کنار تلفن‌های همراه استفاده کرد.

آیا امواج موبایل کارت‌های اعتباری را خراب می‌کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که عمده کارت‌های بانکی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای نوار مغناطیسی مشکی یا قهوه‌ای در بخش پشتی هستند. این نوارهای مغناطیسی مقاومت بسیار بالایی در برابر امواج از خود نشان می‌دهند و معمولا نیز به خاطر امواج رادیویی حاصل از مجاورت موبایل خراب نمی‌شوند. برای خرابی این کارت‌ها باید در معرض میدان مغناطیسی ۱۵۰۰ گاوسی قرار بگیرند. این در حالی است که امواج موبایل در حد ۱ تا ۲ گاوس هستند.

اما از طرف دیگر کارت‌های اعتباری و نقدی قدیمی که از تراشه و مدارهای مجتمع پیچیده در خود استفاده می‌کنند، دارای محدودیت‌های بیشتری هستند که ممکن است در زمان مجاورت با موبایل از کار بیافتند و امکان استفاده از آن‌ها وجود نداشته باشد.

با توجه به این موضوع شما به سادگی می‌توانید کارت‌های بانکی جدید و امروزی که دارای نوار مغناطیسی هستند را در کنار موبایل قرار دهید و نگران خراب شدن آن‌ها نباشید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420