لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

A16 Binoic با معماری چهار نانومتری تولید می‌شود

A16 Binoic با معماری چهار نانومتری تولید می‌شود

بر اساس گزارش‌ اخیر منتشر شده، شرکت اپل تصمیم دارد تا در سال ۲۰۲۲ میلادی از تراشه A16 Bionic با معماری چهارنانومتری در تولید محصولات هوشمند خود از جمله آیفون ۱۴ استفاده کند.

این گزارش توسط خبرگزاری دیجی‌تایمز منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت اپل در بازه زمانی یاد شده موفق به توسعه تراشه‌های سه نانومتری نشده و حالا تصمیم گرفته تا با TSMC در زمینه تولید تراشه‌های پردازشی چهارنانومتری همکاری کند.

این در حالی است که تا پیش از این بحران کرونا و کمبود ریزپردازنده در دنیا باعث بروز حدس و گمان‌هایی مبنی بر این شده بود که اپل تراشه ‌ایفون ۱۴ را نیز با معماری پنج نانومتری طراحی و تولید می‌کند.

اپل سال ۲۰۲۱ میلادی صرفا به بهبود میزان مصرف و قدرت پردازش تراشه‌های اختصاصی سری A پرداخته بود و این شرکت اقدامی برای تولید تراشه‌های دارای معماری پیچیده‌تر و گستر‌ده‌تر نکرده بود. در این میان مشخص شده که این کمپانی تمامی تلاش‌های خود را به کار گرفته تا تراشه‌های چهار نانومتری را بهبود بخشد.

بر اساس گزارش دیجی تایمز تراشه‌های دارای معماری چهار نانومتری از سری  A و M قرار است در تمامی محصولات اپل از آیفون و آیپد گرفته تا آیپد پرو و کامپیوترهای مک مورد استفاده قرار گیرد. شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ میلادی این معماری را در تمامی محصولات خود مورد استفاده قرار خواهد داد.

البته ادعای اخیر دیجی تایمز جای شک ویژه‌ای را باقی گذاشته است. ادعای این خبرگزاری در حالی مطرح شده است که سخنگویان شرکت TSMC به عنوان شریک تجاری اپل در زمینه تامین تراشه‌های اختصاصی، اعلام کرده‌اند که تراشه‌ بعدی اپل صرفا بهبودهایی نسبت به تراشه پنج نانومتری تولید شده بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ داشته است و خبری از بهبودهای گسترده نیست.

با وجود این ادعا‌های ضدونقیض به نظر می‌رسد که پیش‌بینی در مورد تراشه‌های مرکزی آیفون ۱۴ در شرایط کنونی درست نیست و باید منتظر بود و دید که شرکت اپل چه تغییراتی را در محصولات آینده خود اعمال می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420