لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جیلبریک کنسول پلی استیشن ۵ امکان‌پذیر شد

جیلبریک کنسول پلی استیشن ۵ امکان‌پذیر شد

گروه هکر معروف Fail0verflow، ادعا کرده که به کلیدهای نرم‌افزاری پلی استیشن ۵ برای رمزگشایی فریمور این کنسول دست یافته‌اند.

این گروه هکر، در توییتر خود تصویری را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد به کلیدهای اصلی آخرین کنسول سونی و جیلبریک پلی استیشن ۵ دسترسی پیدا کرده‌اند. گرچه این کنسول به طور کامل هک نشده ولی راه آن به سمت جیلبریک کاملا باز شده است.

همچنین، Andy Nguyen مهندس امنیت در گوگل که به عنوان theflow0 مشهور است، به منو تنظیمات دیباگ پلی استیشن ۵ در یک خرده‌فروشی PS5 دسترسی پیدا کرده است. گفتنی است که هر دو مورد هک ذکر شده در وب‌سایت Wololo.net مشاهده شده است.

دو مورد هک انجام شده به دلیل سطح دسترسی به نرم افزار پلی استیشن ۵ از نظر تئوری، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

فریمور رمزگشایی شده که توسط کلیدهای Fail0verflow انجام می‌شود، به هکرها اجازه مهندسی معکوس در نرم افزار پلی استیشن ۵ را می‌دهد و می‌تواند انواعی از هک‌ها را برای سیستم عامل لینوکس نصب شده، شبیه‌سازها یا حتی اجرای غیرقانونی بازی‌ها در کنسول‌های نسل قدیم سونی فراهم ‌کند.

جیلبریک کنسول پلی استیشن ۵ امکان‌پذیر شد

کاملا واضح است که سونی همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا مانع کاربران از انجام چنین سوءاستفاده‌هایی بشود و احتمالا تلاش فراوانی برای جلوگیری از دستیابی مخاطبان به موارد ذکر شده و برطرف کردن آسیب‌پذیری‌ها، انجام خواهد داد.

اکنون دو مورد جیلبریک انجام شده نتوانسته برای کاربران کنسول پلی استیشن ۵ دردسرساز بشود یا تغییر چندانی ایجاد کند، هیچ‌گونه جیلبریک ناگهانی مشاهده نشده و Fail0verflow و Andy Nguyen جزئیات مربوط به هک خود را تا کنون منتشر نکرده‌اند و حتی معلوم نیست که در آینده منتشر کنند.

Nguyen قبلا گفته که هیچ برنامه‌ای برای افشای هک خود ندارد، ضمن اینکه Wololo.net اشاره کرده که Fail0verflow تا زمانی که سونی همه باگ‌ها را برطرف کند از انتشار هک‌های پلی استیشن ۴ برای نسل‌های بعدی این کنسول خودداری خواهد کرد.

لازم به ذکر است که گروه هکر Fail0verflow، در سال ۲۰۱۳ موفق به شکستن قفل اصلی پلی استیشن ۳ شده بود.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420