لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل شرکت Alivecore را به «دزدی گستاخانه‌ی ایده‌ها» متهم کرد!

اپل شرکت Alivecore را به «دزدی گستاخانه‌ی ایده‌ها» متهم کرد!

شرکت اپل به تازگی اقدام به ثبت شکایت علیه کمپانی Alivecore کرده است و آن را به «سواستفاده‌ی گستاخانه» از پتنت‌های خود کرده است.

اپل در این پرونده ادعا کرده که محصولات جدید Alivecore با استفاده‌ی غیرقانونی از ایده‌های به کار رفته در ساخت اپل واچ و قابلیت ECG تعبیه شده در آن ساخته شده‌اند. بر اساس ادعای شرکت اپل این ایده‌ها با کپی‌برداری از اپل واچ و نقض حقوق مربوط به پتنت‌های ثبت شده توسط این شرکت تولید شده‌اند.

اپل ادعا کرده که Alivecore تا پیش از این موفقیت زیادی در زمینه تولید محصولات الکترونیکی هوشمند حوزه‌ی سلامت نداشته است و همواره در بازار با شکست‌های متعدد مواجه بوده است. اپل اعلام کرده که اخیرا شرکت Alivecore با دزدی ایده‌های اپل به شکلی گستاخانه تلاش کرده تا اقداماتی فرصت‌طلبانه را علیه اختراعات اختصاصی موجود در اپل واچ بردارد و از آن طریق محصولاتی جدید را آماده‌ی عرضه به بازار کند که فاقد نوآوری و ایده‌های جدید هستند.

اپل در متن شکایت خود از دادگاه خواسته تا با بررسی ایده‌های به کار رفته در اپل واچ و مقایسه‌ی آن با محصولات هوشمند Alivecore در زمینه‌ی ثبت نوار قلب به صورت الکترونیکی، تایید کند که پیشگام واقعی برای استفاده از این ایده‌های نوآورانه اپل است. اپل از دادگاه خواسته تا با انجام بررسی‌های لازم، اعلام کند که با وجود ثبت اختراع ایده‌های ECG توسط خودش، آیا همچنان Alivecore اجازه‌ی استفاده‌ از آن‌ها برای ساخت محصولات متفرقه را بدون دریافت رضایت اپل را دارد یا اقدام این شرکت غیرقانونی بوده است.

شرکت Alivecore به تازگی محصولاتی را با عنوان KardiaMobile و KardiaMobile Card را آماده‌ی عرضه به بازار کرده است و یک اپلیکیشن با عنوان Kardia را برای مدیریت این محصولات در تلفن‌های هوشمند نیز توسعه داده است.

اپل بر این باور است که این محصولات به طور کامل با استفاده‌ی غیرقانونی از اختراعات ثبت شده توسط خودش ساخته شده‌اند و Alivecore ایده‌های نوآوری این شرکت را دزدیده است.

از طرف دیگر مقامات شرکت Alivecore تابه‌امروز در برابر اقدام حقوقی شرکت اپل سکوت کرده‌اند و فقط وکلای این شرکت به شکایت ضدانحصاری که در ماه مه ۲۰۲۱ علیه اپل ثبت کرده‌ بودند اشاره کرده‌اند. در مه ۲۰۲۱ Alivecore از شرکت اپل به خاطر انحصارطلبی در زمینه‌ی استفاده از ایده‌های مناسب برای ثبت نوار قلب از طریق دستگاه‌های الکترونیکی همراه شکایت کرده‌ بود. Alivecore در این شکایت ادعا کرده بود که اپل با ثبت غیرقانونی و انحصاری‌سازی یک ایده‌ی عمومی به عنوان یک اختراع ثبت شده سعی دارد تا رقبای اپل واچ را به حاشیه براند.

گفتنی است که Alivecore تا پیش از این نیز شکایت دیگری را علیه اپل ثبت کرده بود و طی آن ادعا کرده بود که اپل در حال استفاده از پتنت‌ها و اختراعات انحصاری این شرکت برای توسعه ECG در اپل واچ بوده است که این شکایت نتیجه‌ای در بر نداشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420