لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش اندازه‌گیری قد با آیفون | با دوربین آیفون قد دوستانتان را اندازه‌گیری کنید!

آموزش اندازه‌گیری قد با آیفون | با دوربین آیفون قد دوستانتان را اندازه‌گیری کنید!

یکی از قابلیت‌های پیشرفته‌ای که در آیفون‌های جدید وجود دارد، امکان اسکن عمق اشیا و اجسام اطراف است. با استفاده از این قابلیت می‌تواند امکان اندازه‌گیری قد با آیفون های جدید را در اختیار داشت.

اپل از سال ۲۰۲۰ و در تولید‌ آیفون ۱۲ پرو به بعد لنز LiDAR را در دوربین اصلی تلفن‌های هوشمند خود تعبیه کرد. این لنز می‌تواند با کمک گرفتن از سیستم پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی تراشه‌های جدید سری A امکان اندازه گیری قد افراد را فراهم بیاورد.

اپل برای این قابلیت حتی اپلیکیشنی اختصاصی با عنوان Measure را نیز توسعه داد. این اپلیکیشن علاوه بر اندازه‌گیری قد افراد می‌تواند به عنوان یک خط کش مبتنی بر واقعیت افزوده نیز کاربری داشته باشد و کاربران می‌توانند با استفاده از دوربین آیفون موارد مختلف را اندازه گیری کنند. در حقیقت این اپلیکیشن عملکرد متر یا خط کش را برای کاربران فراهم می‌آورد و به صورت دقیق می‌تواند با اندازه گیری دو یا چند نقطه نسبت به یک دیگر، به صورت دو بعدی و سه بعدی و محاسبه‌ی آن‌ها با استفاده از پردازنده‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی خود، به عنوان یک متر یا خط کش هوشمند نیز عمل کند.

عملکرد لنز LiDAR به این صورت است که با انتشار پرتوهای فروسرخ به اشیای مختلف و تشخص میزان بازتاب آن از طریق سنسورهای پیشرفته، فاصله‌ی موجود میان خود لنز و یک شی را تشخیص می‌دهد. ترکیب این قابلیت تشخیصی با پردازش هوش مصنوعی در اپلیکیشن Measure این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند با دوربین آیفون یک شی یا یک فرد را اندازه گیری کنند. این ابزار همچنین می‌تواند برای اندازه‌گیری مساحت یک محیط نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نحوه‌ی اندازه‌گیری قد با آیفون

روش انجام این کار بسیار آسان است و کافی است اپلیکیشن Measure را باز کرده و دوربین را به سمت یک نفر بگیرید. البته باید در نظر داشته باشید که برای انجام این فرایند به صورت دقیق، سوژه باید به طور کامل در کادر تصویر باشد. در حقیقت شما باید نقطه‌ی اتصال پاها با زمین تا بالاترین نقطه‌ی سر را در کادر تصویر قرار دهید.

این اپلیکیشن نقطه‌ی اتصال فرد به زمین را تا بالاترین نقطه‌ی او اندازه‌گیری می‌کند. در نتیجه‌ی این موضوع برای اندازه‌گیری قد با آیفون باید فرد کلاه روی سر خود نگذاشته باشد. همچنین باید در نظر داشت که اگر موی فرد بلند باشد،‌ اپلیکیشن Measure ارتفاع موی سر را نیز با قد فرد جمع می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373