لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

در جریان کنفرانس WWDC 2022 چه گذشت؟

در جریان کنفرانس WWDC 2022 چه گذشت؟

شرکت اپل شب گذشته کنفرانس WWDC 2022 را برگزار کرد و طی آن از محصولات نرم افزاری و سخت افزاری جدید خود رونمایی کرد. کی‌نوت این رویداد که همچنان شبیه یک ویدیوی از پیش ضبط شده بود و رویداد آن به صورت حضوری برگزار نشد. این مدل از برگزاری رویداد‌ها از زمان شیوع کرونا در اپل جا افتاده است و به نظر می‌رسد تا پایان رفع کامل محدودیت‌های آن نیز ادامه داشته باشد.

یکی از مواردی که در ابتدای این رویداد برای بسیاری از ایرانی‌ها جذابیت داشت، پخش بخشی از یک نسخه ریمیکس شده‌ی آهنگ سیب از سیمین غانم بود که سروصدای زیادی در میان خبرگزاری‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی کرد.

اپل در این رویداد سیستم عامل‌های جدید خود را با قابلیت‌هایی ویژه رونمایی کرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آی او اس ۱۶

آی او اس ۱۶

آی او اس ۱۶ با تغییراتی بسیار بزرگ و شگفت آور آماده عرضه شد، اما عدم پشتیبانی از مدل‌های قدیمی آیفون یکی از ناامیدکننده‌ترین خبرهای مربوط به آن بود. آی او اس ۱۶ از آیفون ۷ و ۷ پلاس به قبل پشتیبانی نمی‌کند که این موضوع یکی از چالش‌های کاربران آیفون‌های قدیمی به حساب می‌آید. آی او اس ۱۶ دیگر از آیفون ۷ و ۷ پلاس به قبل پشتیبانی نمی‌کند و فقط از آیفون ۸ به بعد در آن پشتیبانی می‌شود.

آی او اس ۱۶ دارای تغییراتی ویژه در صفحه لاک است و می‌توان از این پس ظاهر ساعت و المان‌های دیگر لاک اسکرین را در آن عوض کرد و حتی به آن ویجت اضافه کرد.

قابلیت Live Text امکان ترجمه کردن به صورت زنده هر چیزی را خواهد داشت. علاوه بر این هوش مصنوعی می‌تواند هر چیزی را به صورت تکست شناسایی کند و آن را برای مدیریت نوشته‌، عکس‌ّها و ویدیو‌ها مورد استفاده قرار دهد.

اپل همچنین بخش‌های مختلی از سیستم عامل آی او اس ۱۶ را نسبت به نسخه‌های پیشین تغییر داده است. بخش‌ Apple TV Plus از این پس می‌تواند به صورت هوشمندانه تر محتوای مربوط به مسابقات ورزشی را نشان دهد و نوتیفیکیشن‌ ویژه آن‌ها را به کاربران عرضه کند. علاوه بر این اپلیکینش Apple News نیز از این پس به صورت هوشمندانه‌تری امکان مدیریت محتوای نشان داده شده و اخبار مهم را به کاربران خود دارد. البته این قابلیت‌ها برای آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا ارائه شده است و کاربران کشورهای دیگر از آن بی‌بهره هستند.

از این پس قابلیت Family Sharing امکان اشتراک گذاری اکانت‌های خریداری شده ار میان اعضای خانواده ارائه می‌دهد. سرویس‌های ارائه شده شامل اپل تی وی پلاس، آیکلاود، کتاب‌های الکترونیکی، اپل نیوز و اپل تی وی پلاس نیز هست. از این پس همچنین والدین می‌توانند محتوای نشان داده شده به کودکان را از طریق همین قابلیت مدیریت کنند و حتی از طریق Screen Time نیز مدت زمان مورد استفاده را در این بخش مدیریت کنند.

واچ او اس ۹

واچ او اس ۹

واچ او اس ۹ دارای مجموعه‌ای جدید از واچ فیس‌ها است که امکاناتی ویژه نظیر مدیریت تقویم‌های اسلامی و چینی را به کاربران اپل واچ ارائه کرده است. واچ فیس Play Time نیز امکاناتی ویژه برای بازی کردن با نمایشگر اپل واچ را ارائه داده است.

قابلیت Quick Access به شکلی ویژه تغییر کرده تا کاربران بتوانند به بهترین شکل ممکن به موارد مختلف دسترسی داشته باشند.

دسترسی و کنترل محتوای پادکست‌ها نیز در این بخش تغییر پیدا کرده است و از این پس امکاناتی ویژه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

متریک‌های ردیابی شده در واچ او اس ۹ تغییر کرده تا به صورت نرم افزاری اپل واچ‌ها را برای ردیابی بیشتر فعالیت‌های فیزیکی کاربران آماده کند. به نظر می‌رسد که این قابلیت که دارای سیستم یادگیری ماشینی است عملکردی بهتر در سری بعدی اپل واچ داشته باشد. واچ او اس ۹ دارای برخی قابلیت‌های ویژه و هوشمند است که احتمالا در اپل واچ سری ۸ به بعد کارآمد خواهند بودو

گفتنی است که این متریک‌ها فقط برای ورزش دویدن ارائه نشده است و باقی رشته‌های ورزشی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

اپلیکیشن Sleeping در واچ او اس ۹ امکان ردیابی هوشمندانه و دقیق خواب را فراهم کرده است. در این اپلیکیشن کاربران می‌توانند گزارشی کامل از کیفیت و نحوه خواب خود پیدا کنند و بر اساس آن نسبت به تغییر شرایط خواب خود به شکلی بهینه اقدام کنند.

تراشه M2

تراشه M2 از لحاظ قدرت و بازدهی در جایگاه بهتری نسبت به تراشه M1 قرار دارد و علاوه بر این مصرف انرژی آن بهینه‌تر شده است. تراشه پردازشی به کار رفته در M2 شامل نسل دوم تراشه‌های پنج نانومتری اپل است که در آن ۲۰ میلیارد ترانزیستور قرار گرفته است.

سرعت انتقال داده در حافظه رم این تراشه ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه است که ۵۰ درصد سریع‌تر از تراشه M1 شده است. M2 از این پس می‌تواند تا حداکثر ۲۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 ۱۲۸ بیتی را پشتیبانی کند. نسخه‌پایه این تراشه ۸ هسته دارد که چهار هسته آن با بازدهی بالا کار می‌کنند که ۱.۹ برابر نسبت به نسل پیشین سریع‌تر و یک چهارم مصرف انرژی بهتری دارد. این تراشه ۳۵ درصد سرعت پردازش گرافیکی بالاتری دارد.

این تراشه ۱۵.۸ میلیارد پردازش هوش مصنوعی را می‌تواند با ۱۶ هسته شبکه عصبی با سرعت بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تری کارهای مربوط به هوش مصنوعی را انجام دهد.

مک بوک ایر ۲۰۲۲

مک بوک ایر ۲۰۲۱

این مک بوک نسبت به نسل‌های پیشین خود تغییراتی ویژه داشته و طراحی آن متفاوت‌تر از نسل پیشین شده است. اپل رنگ‌بندی‌های جدیدی را برای این مک بوک در نظر گرفته است.

مک بوک جدید با طراحی جدید خود توانسته تا ۲۰ درصد حجم کمتری نسبت به نسل پیشین داشته باشد. این محصول ۲.۷ پوند وزن دارد و ضخامت آن کمتر از نیم اینچ و برابر با ۱۱.۳ میلی‌متر شده است.

رنگ‌بندی این محصول شامل استارلایت، نقره‌ای، خاکستری فضایی، میدنایت است که به شکلی خاص و منحصر به فرد ظاهر این محصول را در مقایسه با محصولات مشابه دیگر در سال‌های گذشته منحصر به فرد می‌کند. این مک بوک همچنین دارای سیستم شارژ مگ سیف است و می‌تواند همانند نسل‌های گذشته با استفاده از شارژر مگ سیف شارژ شود.

اپل در سال‌های گذشته و مشخصا در طراحی مک بوک ایر ۲۰۱۸ مگ سیف را حذف کرده بود و به جای آن امکان شارژ از طریق درگاه Type-C را ارائه داده بود.

مک او اس ۱۳

مک او اس ۱۳

اپل امسال اسم Ventura را برای مک او اس جدید انتخاب کرده است.

یکی از مشخصه‌های مک او اس ۱۳ امکان مدیریت هر چه بهتر پنجره‌های باز شده با استفاده از قابلیت Stage Manager است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در کنار باز کردن یک پنجره، پنجره‌های باز شده دیگر را به صورت بهینه‌تر در گوشه نمایشگر مدیریت کنید که به شکلی بهینه امکانات ویژه را به شما ارائه خواهد داد.

بخش اسپات لایت در این سیستم عامل جدید نیز تغییر کرده است و امکاناتی وژه را به کاربران ارائه می‌دهد، نتایج جست و جوهای اسپات لایت از این پس به صورت هوشمندانه تر در بخش‌های مختلف سیستم عامل گسترده شده است و امکاناتی ویژه را به کاربران می‌دهد.

اپلیکیشن Mail از این پس می‌تواند به شکلی بهتر مدیریت ایمیل‌های ارسالی و زمانبندی شده را داشته باشد. کلمات کلیدی جست و جو شده در بخش Search نیز به صورت هوشمندانه‌تر در محتوای ایمیل‌های دریافتی و ارسالی جست و جوهای خود را انجام می‌دهد.

آیپد او اس ۱۶

آیپد او اس ۱۶

شرکت اپل در جریان WWDC 2022 از آیپد او اس ۱۶ همراه با قابلیت‌های کاربردی و امنیتی بیشتر رونمایی کرده است.

آیپد او اس ۱۶ از این پس امکان مدیریت اپلیکیشن‌های باز شده را به صورت هوشمندانه‌تر دارد. این سیستم عامل می‌تواند اپلیکیشن‌های نصب شده در هر لحظه برای سوئیچ کردن سریع در اختیار داشته باشد.

بخش Share در این سیستم عامل بهینه سازی شده است تا همکاری و انجام کارهای مختلف به صورت مشترک برای کاربران آسان‌تر شده است و امکانات بهتری را در اختیار کاربران خود ارائه می‌دهد.

کاربران در فیس تایم می‌توانند از پس یک تب مشترک را در زمان برقراری تماس‌های تصویری به سافاری‌ نصب شده در آیپد انتقال دهند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت