لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فشار اتحادیه اروپا به اپل برای ارائه دسترسی سخت‌افزاری

فشار اتحادیه اروپا به اپل برای ارائه دسترسی سخت‌افزاری

اتحادیه اروپا در تلاش است تا با تصویب قوانین جدید شرکت‌هایی نظیر اپل را در زمینه ایجاد تنظیمات محدودکننده برای دسترسی توسعه‌دهندگان به سخت افزار منع کند.

بر اساس این قانون در صورت تصویب اپل نمی‌تواند دسترسی توسعه‌دهندگان را به منابع سخت افزاری منع کند و از همین رو کاربران و توسعه‌دهندگان می‌توانند منابع سخت افزاری آیفون‌ها، کامپیوترهای مک، آیپدها و لوازم جانبی دیگر را بیشتر از گذشته کنترل کنند.

این قانون البته فقط به منابع سخت‌افزاری داخل دستگاه‌های تولید شده توسط اپل مربوط نیست. تصویب این قانون باعث می‌شود تا شرکت اپل مجبور به توسعه برخی از نرم افزارهای اختصاصی خود برای پلتفرم‌های سخت افزاری دیگر نیز بشود. به عنوان مثال شرکت اپل پس از تصویب این قانون باید فیس تایم را برای دستگاه‌های دیگر و البته سیستم عامل مک او اس را برای کامپیوترهای تولید شده توسط شرکت‌های دیگر آماده عرضه به بازار کند.

تا پیش از این نیز شرکت اپل با مشکلات مربوط به محدودسازی سایدلود مواجه شده بود. بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا در مورد اجبار اپل برای ارائه سایدلود به توافق رسیده بود.

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا اخیرا برسر اجبار اپل برای توقف آنچه با عنوان انحصارطلبی از آن یاد کرده‌اند و اجبار این شرکت برای عرضه امکان سایدلود به تواقف رسیده‌اند.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده شورای قانون‌گذاری اتحادیه اروپا در روز جمعه اعلام کردند که طبق قوانین مربوط به بازاریابی محتوای دیجیتالی شرکت‌هایی که اقدام به محدودساز‌ی فروشگاه‌ها و منابع نرم افزاری می‌کنند باید در مدت زمانی مشخص مدل کسب و کار خود را تغییر دهند.

این قانون اپ استور و ای مسیج ارائه شده توسط شرکت اپل برای تلفن‌های هوشمند آیفون را نشانه گرفته است. با این حال شرکت‌هایی نظیر متا نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت. گفتنی است که سرویس‌هایی نظیر شبکه اجتماعی فیس بوک و واتساپ نیز تحت تاثیر همین قانون باید رویه کاری خود را تغییر دهند و امکاناتی ویژه را به کاربران خود ارائه دهند.

گفتنی است که در صورت اجرایی شدن این قانون جدید پرونده چند ساله اپیک علیه اپل نیز به سرانجامی متفاوت خواهد رسید و این بار فورتنایت ممکن است بتواند به صورت قانونی همراه با سیستم پرداخت متفاوت از سرویس‌های داخلی اپل به آیفون‌ها و آیپدها بازگردد. نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا در مرحله نهایی کردن پرونده اتهام مبنی بر شکایت اسپاتیفای علیه انحصار طلبی اپل هستند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420