لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شد

فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شد

اپل بعد از حمله روسیه به اوکراین فروش همه محصولات خود را در وب‌سایت آنلاین روسیه متوقف کرد و این یعنی مشتریان کشور روسیه تا مدت طولانی نمی‌توانند مک، آیفون، آیپد و سایر دستگاه‌های اپل را از منابع رسمی خریداری کنند و در حال تجربه کردن حال مشتریان ایرانی هستند.

چند روزی از حمله روسیه به اوکراین گذشته و اکنون اپل فروشگاه‌های آنلاین خود را در این کشور متوقف کرده است، کاربران این کشور هنگام خرید از فروشگاه آنلاین روسیه و تلاش برای افزودن محصولی به بخش آنلاین، با پیام «تحویل در دسترس نیست» مواجه می‌شوند.

توقف فروش در فروشگاه آنلاین روسیه بعد از پیام درخواست «میخائیلو فدروف» نخست وزیر اوکراین از تیم کوک مدیر عامل اپل بوده است که طی نامه‌ای از او تقاضا کرده فروش محصولات خود را در روسیه متوقف و اپ استور را از دسترس خارج کند.

متن پیام نخست وزیر روسیه از این قرار است: من از شما درخواست می‌کنم و مطمئن هستم که نه تنها خواهید شنید، بلکه هر کاری که برای محافظت از اوکراین، اروپا و در نهایت کل دنیای دموکراتیک لازم است در برابر تهاجم مستبدانه و خونین روسیه انجام خواهید داد و تقاضا می‌کنم تامین دستگاه‌ها و محصولات اپل برای فدراسیون روسیه را با مسدود کردن دسترسی به اپ استور در این کشور، متوقف کنید. ما مطمئن هستیم چنین اقداماتی می‌تواند جوانان و جامعه فعال روسیه را برای توقف فعالانه تهاجم نظامی ننگین و شرم‌آور  این کشور برانیگخته خواهد کرد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام صادرات خود را در کانال فروش این کشور متوقف کرده است و به عنوان یک اقدام ایمن و پیشگیرانه برای محافظت از شهروندان اوکراین، ترافیک و حوادث زنده در اوکراین را در Apple Maps غیرفعال کرد.

تیم کوک همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: من برای همه کارکنان اپل صحبت می‌کنم و برای همه افرادی که تحت خشونت قرار دارند ابراز نگرانی می‌کنم، با دیدن تصاویر خانواده‌هایی که خانه و شهر خود را ترک می‌کنند و افراد شجاعی که برای زندگی خود و دیگران می‌جنگند، متوجه هستم که پیشبرد اهداف صلح برای مردم سرتاسر جهان چقدر مهم است.

اپل به تلاش های بشر دوستانه و بحران پناهجویان کمک می‌کند و در حال بررسی کارهای بیشتری برای کمک کردن هستیم. اپل اکنون از تقویت کمک‌های مالی حمایت می‌کند. با کارمندان خود در اوکراین تماس گرفته‌ایم و به آن‌ها و خانواده هایشان کمک کردیم و همچنان از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

همچنین فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کرده‌ایم، Apple Pay و سایر سرویس‌ها را در روسیه محدود، RT News و Sputnik News را از اپ استور روسیه خارج کرده‌ایم و اقدامات ایمنی برای شهروندان اوکراین انجام داده‌ایم.

این لحظه خواهان اتحاد و شجاعت است و به ما یادآوری می‌کند که هرگز انسانیتی که همه در آن مشترک هستیم را نباید از دست بدهیم، همچنین از اینکه نسبت به یکدیگر و کاربران خود و انجام کارهای خیر در دنیا متحد هستیم، احساس آرامش می‌کنم.

نامه کوک و اقدامات اپل بعد از تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه در ماه فوریه منتشر شد، اما به نظر می‌رسد بعد از درخواست نخست وزیر اوکراین متن این نامه اجرا شد.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت