لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سامسونگ برای رقابت با هدست اپل از فناوری پیشرفته‌تر استفاده می‌کند

سامسونگ برای رقابت با هدست اپل از فناوری پیشرفته‌تر استفاده می‌کند

شرکت سامسونگ تصمیم دارد تا برای رقابت با هدست واقعیت افزوده اپل از فناوری پیشرفته‌تری استفاده کند و یک دستگاه هلوگرامی مبتنی بر واقعیت افزوده را تولید کند.

بر اساس گزارش منتشر شده از خبرگزاری ET News شرکت کره‌ای سامسونگ تصمیم دارد تا هدست واقعیت افزوده‌ای با فناوری جدیدتر از آنچه شرکت اپل تصمیم به تولید آن را دارد را آماده معرفی و عرضه در بازار جهانی کند.

اپل در حال حاضر در تلاش برای استفاده از نمایشگرهای میکرو OLED در هدست‌های هوشمند خود است که ویفر‌های تراشه‌ آن به صورت مستقیم به نمایشگر متصل می‌شوند و در نتیجه آن، دستگاه تولید شده ابعاد نازک‌تر و کوچکتری پیدا خواهد کرد. اپل در تلاش است تا با استفاده از این فناوری اختصاصی علاوه بر افزایش تعداد پیکسل‌های نمایشگر و نزدیک کردن محتوای در حال نشان دادن با واقعیت افزوده به محتوای دریافت شده به صورت مستقیم به چشم انسان، یک هدست نازک و سبک را برای استفاده طولانی مدت و بدون خستگی سر را تولید کند.

پردازنده و نمایشگر هدست اپل

راس یانگ تحلیلگر محصولات هوشمند مبتنی بر نمایشگر از هفته گذشته اطلاعات ویژه‌ای از هدست آینده شرکت اپل منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعات مشخص شده که شرکت اپل تصمیم به تعبیه تراشه سری A در این هدست دارد. با این حال مینگ چی کو اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی ادعا کرده بود که شرکت اپل قدرت پردازشی هدست هوشمند خود را در حد مک بوک پرو‌های امروزی گسترش خواهد داد که بر اساس آن می‌توان حدس زد که این هدست مجهز به یک تراشه سری M نیز باشد. ادعا مینگ چی کو بر این اساس است که هدست اپل دارای دو تراشه از سری A و M است.

بر اساس ادعای راس یانگ، شرکت اپل تصمیم دارد تا از پنل‌های Micro OLED در هدست هوشمند خود استفاده کند که از نظر کیفیت تصویر مشابه با AMOLED خواهد بود، با این حال ابعاد و وزن قطعات مناسب برای این فناوری سبک‌تر و نازک‌تر است و باعث می‌شود تا هدست هوشمند اپل به دستگاهی سبک برای قرار گرفتن طولانی مدت روی سر تبدیل شود.

خبرگزاری The Elec نیز بر اساس همین ادعا، اعلام کرده که شرکت اپل احتمالا تصمیم دارد تا با دو شرکت سونی و TSMC به عنوان تولیدکنندگان کلیدی هدست واقعیت افزوده خود همکاری کند و دستگاهی قدرتمند‌ برای کاربرد بهتر را توسعه دهد.

رقابت سامسونگ با هدست اپل

از طرف دیگر بر اساس گزارش ET News شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا یک دستگاه مبتنی بر واقعیت افزوده را تولید کند که بر پایه سیستم هولوگرامی محتوا را به چشم انسان می‌رساند. این هدست از چیپ اگزینوس که به صورت اختصاصی توسط سامسونگ تولید شده استفاده می‌کند. گفتنی است که تحلیلگر ET News بر این باور است که هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ محصولی مشابه با هولولنز تولید شده توسط مایکروسافت است که تا به امروز موفقیت تجاری زیادی در بازار و میان مصرف‌کنندگان نداشته است.

مایکروسافت هلولنز را در دو سری تولید کرد که بیشتر برای شرکای تجاری کاربرد داشت و موفقیت تجاری زیادی در میان مصرف‌کنندگان و کاربران عادی پیدا نکرد. در نهایت مایکروسافت تصمیم گرفت تا طی همکاری با شرکای تجاری خود نظیر ایسوس، ایسر و لنوو، بسترهای نرم‌افزاری برای اجرای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به صورت ترکیبی در هدست‌های تولید شده توسط این شرکت‌ها را آماده عرضه کند که بیشتر برای اجرای بازی کاربرد داشتند. گفتنی است که این محصولات نیز موفقیت تجاری زیادی به دست نیاوردند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420