لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سافاری از مایکروسافت اج سبقت گرفت

سافاری از مایکروسافت اج سبقت گرفت

بنابر گزارشی از وب‌سایت StatCounter که در وب‌سایت TechRadar  منتشر شده،سافاری از مایکروسافت اج سبقت گرفته و حالا به دومین مرورگر جهان تبدیل شده است. با این حال روند فعالیت‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت اج از سافاری به عنوان دومین مروگر محبوب دسکتاپ جهان در حال پیشی گرفتن است.

طبق این اطلاعات، مایکروسافت اج توسط 9.54 درصد از کاربران دسکتاپ جهان استفاده می‌شود که با اختلاف 0.3 درصد بعد از سافاری با 9.84 درصد قرار گرفته است.

گوگل کروم همچنان رتبه اول را با 65.38 درصد از سهم بازار مرورگرها به خود اختصاص داده است و موزیلا فایرفاکس در جایگاه چهارم با 9.18 درصد قرار دارد.

در ژانویه ۲۰۲۱، سافاری 10.38 درصد از سهم بازار را داشت که به مرور زمان بخشی از کاربران آن به سمت مرورگرهای رقیب رفتند و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، اپل احتمالا در آینده به جایگاه سوم و چهارم تنزل خواهد کرد.

اج و کروم اکنون دو مرورگر مبتنی بر کرومیوم هستند، این یعنی ممکن است کرومیوم بر دو مرورگر برتر دسکتاپ، غلبه کند. در حالی که اج از سافاری در مقیاس جهانی پیشی می‌گیرد، ولی سافاری در آمریکای شمالی از موقعیت و جایگاه قوی‌تری برخوردار است و در 16.87 درصد از دسک‌تاپ‌ها در مقایسه با سهم 11.93 درصدی اج استفاده می‌شود.

در اروپا، اج از سافاری پیشی گرفته است که سهم 10.9 درصد در مقایسه با سافاری با 9.95 درصد از مرورگرها را دارد. این اطلاعات در آسیا نیز مشابه است، به طوری که سافاری با سهم 5.41 درصد بعد از اج با سهم 7.46 درصد قرار دارد.

این موضوع در پلتفرم موبایل متفاوت است، زیرا سافاری جایگاه امن‌تری در رتبه دوم و با 26.71 درصد دارد. علیرغم اینکه سافاری به طور پیش فرض، مرورگر آیفون و آیپد است، ولی کروم با سهم 62.06 درصد، پلتفرم‌های آی او اس و اندروید را در دست دارد. StatCounter اشاره کرده است که حضور اج در موبایل حتی با ۱۰ میلیون بار دانلود در گوگل پلی استور، سهم بسیار اندکی دارد.

سافاری در سال‌های اخیر با شکایت‌هایی از طرف کاربران مرتبط با باگ‌های مرورگر، تجربه کاربری و سازگاری با وب‌سایت مواجه بوده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420