لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کروم و فایرفاکس در آینده برخی از وب‌سایت‌ها را باز نمی‌کنند

کروم و فایرفاکس در آینده برخی از وب‌سایت‌ها را باز نمی‌کنند

گوگل و موزیلا هشدار داده‌اند که برخی وب‌سایت‌ها در آینده نزدیک باز نخواهند شد. این تغییر در کروم از ۲۹ ماه مارس ۲۰۲۲ و در فایرفاکس از سوم ماه مه اعمال می‌شود.

طبق گزارشی از وب‌سایت خبری Bleeping Computer، موزیلا به توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌‌ها هشدار داده که نسخه‌های بعدی شماره ۱۰۰ فایرفاکس و به صورت جداگانه گوگل در نسخه جدید کروم هنگام تجزیه رشته‌های User-Agent حاوی نسخه سه رقمی، ممکن است وب‌سایت‌ها را باز نکنند.

User-Agent رشته‌ای است که توسط یک مرورگر وب استفاده می‌شود و شامل اطلاعاتی درباره نرم افزار است مثل نام مرورگر، شماره نسخه آن و تنوع فناوری‌هایی که استفاده می‌کند.

هنگامی که کاربری از وب‌سایت بازدید می‌کند، User-Agent مرورگر به همراه صفحه وب به وب‌سایت ارسال می‌شود و به صفحه اجازه می‌دهد تا نسخه مرورگر بازدیدکننده را بررسی کرده و بر مبنای ویژگی‌های قابل پشتیبانی توسط مرورگر، پاسخ آن را اصلاح کند.

مشکلی که موجب باز نشدن برخی از وب‌سایت‌ها به خصوص وب‌سایت‌های اصلی می‌شود، کدنویسی پیچیده این وب‌سایت‌ها است که هنگام ورود نسخه سه رقمی به نسخه دو رقمی مرورگر، وب‌سایت خراب نشان‌داده می‌شود یا اصلا باز نمی‌شود.

موزیلا و گوگل لیست کوچکی از وب‌سایت‌‌ها را نیز پیدا کرده‌اند که هنگام تجزیه رشته User-Agent حاوی نسخه با شماره سه رقمی، عملکرد درستی ندارند.

موزیلا باگ‌های وب ناشی از تغییر نسخه ۱۰۰ را دنبال کرده و در وب‌سایت‌هایی که در پلتفرم‌های HBO Go، Bethesda، Yahoo، Slack یا توسط پلتفرم طراح وب Duda ساخته شده‌اند، مشکلاتی پیدا کرده است.

در بیشتر موارد مشکلات از وب‌سایت‌هایی که توسط مرورگر پشتیبانی نمی‌شوند تا مشکلات رابط کاربری موثر بر بخش‌هایی از سایت، متغیر است.

Duda گفت که مشکل را طی چند ساعت پس از مشاهده در سایت خود برطرف کرده است و احتمالا سایر پلتفرم‌ها نیز همین کار را انجام داده‌اند.

گوگل در دسامبر ۲۰۲۱ وجود این مشکل را  هشدار داده بود و از طرف دیگر برای فهمیدن اینکه وب‌سایتی تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرد یا نه، موزیلا نیز دستورالعمل‌هایی برای آزمایش ارائه داده است. هر دو شرکت گوگل و موزیلا اقداماتی را برای کم کردن مشکل طراحی وب‌سایت‌ها در نظر گرفته‌اند و در صورت موثر نبودن این اقدامات، توصیه می‌کنند برای ثابت نگه داشتن نسخه شماره ۹۹، بکاپ‌های لازم را در اختیار داشته باشند تا این مشکل دردسرهای کمتری را برای توسعه‌دهندگان در پی داشته باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت