لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اندروید در تلاش برای رسیدن به استانداردهای حریم خصوصی گوگل

اندروید در تلاش برای رسیدن به استانداردهای حریم خصوصی گوگل

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که تصمیم به افزایش سطح حریم خصوصی اندروید دارد و اخیرا سیستم هوشمندی را برای مقابله با ردیابی اپلیکیشن‌های اندروید توسعه داده است. گوگل اعلام کرده که این سیستم امنیتی در طول دو سال اینده به اندروید اضافه خواهد شد.

گفته شده که این سیستم امنیتی، فرایند ردیابی اطلاعات و فعالیت‌های کاربر را توسط اپلیکیشن‌ها دشوار می‌کند. در پست بلاگی که اخیرا شرکت گوگل در صفحه رسمی اندروید منتشر شده، اطلاعاتی از پروژه‌ای با عنوان «سندباکس حریم خصوصی» به میان آمده است که راهکاری ایمن‌تر برای حریم خصوصی اپلیکیشن‌های موبایل عنوان شده است. این سندباکس قرار است محدودیت‌هایی را در جمع‌آوری اطلاعات به اشتراک‌گذاشته شده از کاربر با اپلیکیشن‌های شخص ثالث را اعمال کند که روند جمع‌آوری داده‌ها و ساخت پروفایل برای هر یک از کاربران در زمینه انتشار تبلیغات هوشمند در آینده را دشوار‌تر می‌کند.

این شیوه در حالی قرار است در دو سال آینده آماده عرضه در نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید شود که سیستم عامل آی او اس به عنوان رقیب و جایگزین اندروید از سال گذشته مجهز به آن شده و می‌تواند محدودیت‌های ویژه‌ای را برای شرکت‌های تبلیغاتی ایجاد کند.

این روش از جهاتی به فریم‌ورک شفافیت اپلیکیشن‌ها در آی او اس شباهت دارد که در نسخه ۱۴.۵ این سیستم عامل آماده عرضه به کاربران آیفون شده است. البته تفاوت این شیوه محدودسازی گوگل با معادل توسعه داده شده توسط اپل آن است که در اندروید صرفا قابلیت ردیابی را از اپلیکیشن‌ها به صورت پیشفرض حذف می‌کند و همچنان روش‌هایی برای ارائه تبلیغات هوشمند در تلفن‌های هوشمند اندرویدی باقی خواهد ماند.

بسیاری از تحلیلگران اعلام کرده‌اند که سندباکس حریم خصوصی با نگاه و کپی‌برداری از قابلیت شفافیت حریم خصوصی اپلیکیشن‌ها توسعه یافته است و آن را تقلیدی کورکورانه از قابلیت‌های حریم خصوصی آیفون نامیده‌اند. به طور کل هدف از ارائه این سندباکس محدود کردن نسبی اپلیکیشن ها برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران است و هرگز قرار نیست همانند آیفون‌ها تمامی روش‌های جمع‌آوری اطلاعات کاربران از این مجموعه حذف شوند.

گفتنی است که این قابلیت قطعا نمی‌تواند کاربران اندروید را از داشتن محیطی کاملا ایمن برای کار با تلفن‌های هوشمند مطمئن کند و حتی پس از عرضه آن از طرف گوگل احتمالا آیفون‌ها همچنان ایمن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار باقی خواهند ماند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت