لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

افتتاح پرونده ضدانحصار علیه اپ استور توسط دولت آمریکا

افتتاح پرونده ضدانحصار علیه اپ استور توسط دولت آمریکا

رئیس جدید وزارت ارتباطات و مدیریت پهنای باند دولت فدارل صراحتا بیان کرد که بخشی از وظایف او، توسعه و بررسی رقابت در اکوسیستم اپلیکیشن تلفن همراه است و تصمیم دارد تا فشار  قوانین مربوط به ضدانحصار را بر اپ استور اپل افزایش دهد.

این موضوع انعکاسی از دستور رییس جمهور وقت آمریکا است که در بیانیه‌ای گفت « سیاست دولت من اجرای قوانین ضدانحصار برای مبارزه با تمرکز اغراق‌آمیز بر صنایع، سوء‌استفاده از قدرت در بازار و تاثیرات مخرب انحصارطلبی است.»

وب‌سایت Axios این خبر غافلگیرکننده را طی مصاحبه‌ای با Alan Davidson، رئیس جدید اداره ملی مخابرات و اطلاعات (NTIA) منتشر کرد.

مهمترین وظیفه این اداره، رسیدگی به دسترسی آمریکائی‌ها به اینترنت است که شامل ارائه‌دهندگان اینترنت و تامین بودجه دولت فدرال برای ایجاد پهنای باند مقرون به صرفه برای همه افراد است. این سازمان وظیفه ارائه یک بسته اولیه با پوشش هزینه‌ها برای افرادی که قادر به استفاده از آن نیستند را در اختیار دارد.

آکسیوس گزارشی از چشم‌انداز دیویدسون در مورد وظایف گسترده NTIA ارائه کرده است. این وب‌سایت اشاره کرده که دیویدسون جاه‌طلبی‌هایی برای مبارزه با مشکلات بزرگ فناوری دارد و به تنظیم سیاست اپ استور و خط مشیء آن انتقاد دارد.

او اشاره کرده که به زودی بررسی رقابت در اپلیکیشن اکوسیستم تلفن همراه را با هدف ارائه گزارشی در تابستان سال جاری و برای کمک به توسعه سیاست بایدن شروع خواهد کرد. این مقام دولت فدرال همچنین با اشاره به شرکت‌های موفق جهان گفت که باید قوانین محکم‌تری برای شرکت‌ها در نظر گرفته شود، البته او در مورد نوآوری و چالش‌های آن‌ها ابراز علاقه کرد.

لازم به ذکر است که NTIA رگولاتور فعالیت شرکت‌هایی نظیر اپل در بازار آمریکا نیست، بلکه وظیفه دارد تا به رئیس جمهور در مورد سیاست‌ها و خط مشیء‌ شرکت‌های مختلف و نحوه برخورد با متخلفین مشاوره دهد. دیویدسون با اشاره به دستور لازم‌الاجرای بایدن درباره ارتقای رقابت در اقتصاد آمریکا گفت که یکی از این موارد شامل محدودیت‌های اپ استور می‌شود.

بخش فناوری اطلاعات در آمریکا همواره محرکی برای رشد و خلاقیت بوده است، ولی تعداد کمی از پلتفرم‌های اینترنتی قدرتمند به فکر حذف سایر رقبا، کسب سود انحصاری و جمع‌آوری اطلاعات شخصی برای کسب مزایای بیشتر هستند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک به لحاظ اقتصاد به این پلتفرم‌ها و بازارهای آنلاین برای بقای خود وابسته هستند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427