لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چک امضا شده توسط استیو جابز برای فروش به حراجی می‌رود

چک امضا شده توسط استیو جابز برای فروش به حراجی می‌رود

یک چک نایاب امضا شده توسط استیو جابز و استیو وزنیاک به تازگی پیدا شده و پیش‌بینی می‌شود که در حراجی با مبلغی بیش از ۲۵ هزار دلار به فروش برسد.

حراجی RR به‌تازگی چند قطعه از یادگاری‌های کمیاب مربوط به بنیان‌گذار اپل را به عنوان بخشی از کلکسیون Steve Jobs Revolution به فروش می‌رساند که یکی از آن‌ها چک امضا شده توسط جابز و وزنیاک است که در این مجموعه بیشتر جلب توجه کرده است.

در تاریخ پانزدهم جولای سال ۱۹۷۶، این چک از حساب Apple Computer Company به مبلغ ۳۴۳۰ دلار به حساب شرکت Kierulff Electronics نوشته و تحویل داده شد. این چک در همان ماهی نوشته شده است که استیو وزنیاک، نمونه اولیه Apple-1 را برای شرکت کامپیوتر Homebrew در پالو آلتو کالیفرنیا نمایش داد.

حراجی RR اعلام کرد که بر مبنای تاریخی که مشاهده می‌شود، این چک احتمالا برای پرداخت قطعات مورد استفاده در سری دوم کامپیوترهای اپل وان، امضا شده است. تاکنون بیش از ۲۳ هزار دلار برای خرید این چک پیشنهاد شده است و پیشنهاد بعدی مبلغ ۲۵ هزار دلار است. حراج در روز ۱۷ مارس تمام می‌شود، بنابراین می‌تواند قیمت بالاتری هم برای تصاحب آن پیشنهاد شود.

این چک یکی از شواهدی است که می‌توان از طریق آن تاریخ کامپیوترهای شخصی را دنبال کرد و به همین خاطر نیز علاقه‌مندان به تاریخ کامپیوترها قطعا به آن علاقه زیادی نشان خواهند داد. در مجموعه حراجی اخیر همچنین نمونه‌های اولیه از موس کامپیوتر که توسط Doug Engelbart ساخته شد و نمونه‌های اولیه دستگاهی به نام «پانگ» از مجموعه Allan Alcorn و کامپیوترهای اصلی اپل، برای حراج آماده شده است.

در حراجی RR، علاوه بر این چک یک سال نامه با امضای استیو جابز و عکس‌هایی از او به عنوان دانشجوی سال اول، درخواست استخدام در شرکت آتاری که توسط جابز امضا شده نیز وجود دارد که پیش‌بینی می‌شد بیش از ۳۰۰ هزار دلار فروخته شود. همچنین کارت‌ ویزیت استیو جابز و سایر یادگاری‌های امضا شده از او نیز به فروش می‌رسد. همه این موارد تا پایان روز هفدهم مارس به حراج خواهند رسید.

لازم به ذکر است که تاکنون اشیای زیادی متعلق به استیو جابز، با قیمت‌های نجومی در حراجی‌های مختلف فروخته شده‌اند و این اولین رویداد از نوع خود نیست که توجه علاقه‌مندان دنیای کامپیوترها را به خود جلب می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت