لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ناخالصی قطعات SSD موجب افزایش قیمت محصولات اپل می‌ش‍ود

ناخالصی قطعات SSD موجب افزایش قیمت محصولات اپل می‌ش‍ود

بنابر گزارشی از TredForce، مشکل ناخالصی در تحهیزات تولید قطعات NAND مورد نیاز برای SSD وابسته به شرکت‌های وسترن دیجیتال و Kioxia، احتمالا موجب افزایش قیمت جهانی آن خواهد شد و دستگاه‌های اپل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شرکت وسترن دیجیتال می‌گوید در ماه ژانویه، 6.5 اگزابایت قطعات NAND مورد نیاز برای تولید BiCS 3D SSD را به دلیل مواد اولیه ناخالص در دو کارخانه خود در ژاپن از دست داده است. این تسهیلات به طور مشترک توسط وسترن دیجیتال و Kioxia  که قبلا بخشی از کارخانه ژاپنی توشیبا بوده، پیاده‌سازی می‌شود. علت ناخالصی و زمان شروع مجدد تولید هنوز تایید نشده است.

وسترن دیجیتال و Kioxia  از تامین‌کنندگان SSD در دنیا هستند که ۳۰ درصد از سهم بازار جهانی قطعات NAND برای SSD را به طور مشترک تولید می‌کنند. تحقیقات بازار که توسط شرکت TredForce انجام شده، نشان می‌دهد که قیمت قطعات NAND که بخش اصلی SSD است، احتمالا با شروع سه ماهه دوم ۲۰۲۲ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دو شرکت ذکر شده، SSD و درایوهای ذخیره‌سازی eMMC را برای کامپیوترهای شخصی تولید و عرضه می‌کنند، اما شرکت آی‌فیکس‌ایت در یک کالبدشکافی نشان داده است که اپل از تراشه‌های NAND شرکت Kioxia در بسیاری از محصولاتش از جمله مدل‌های آیفون ۱۳، آیپد پرو و مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی استفاده می‌کند.

در حال حاضر معلوم نیست که همه محصولات اپل که در ماه ژانویه سال جاری مجهز به ذخیره‌سازی Kioxia  تولید شده‌اند، نیاز به فراخوان داشته باشند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از SSDهای مک‌های اپل توسط شرکت سامسونگ تامین شده‌اند، اما این شرکت تمایل روزافزونی به استفاده از ذخیره‌سازی‌های سفارشی نشان داده است، به طوری که قطعات SSD اختصاصی در مک‌های M1 اپل استفاده شده‌اند.

با وجودی که ممکن است دستگاه‌های اپل مستقیما تحت تاثیر آلودگی سخت افزار Kioxia  قرار نگرفته باشند، احتمال دارد که کاهش عرضه قطعات در این صنعت موجب افزایش قیمت‌های اپل شود. همچنین مشخص نیست که اپل افزایش قیمت‌ها را به مصرف‌کنندگان تحمیل کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427