لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کوالکام زخم کهنه اختلاف با اپل را باز کرد

کوالکام زخم کهنه اختلاف با اپل را باز کرد

شرکت کوالکام برای بار دیگر زخم کهنه اختلاف با اپل را باز کرد و دوباره از اپل بابت نقض حق پتنت‌های به کار رفته در تراشه‌های ارتباطی به کار رفته در تلفن‌های هوشمند شکایت کرد.

با وجود اینکه کوالکام و اپل در سال ۲۰۱۹ برسر این موضوع به توافق رسیده بودند و اپل با پرداخت ۹ میلیارد دلاری حق پتنت، کوالکام را راضی کرده بود، برای بار دیگر بحث شکایت کوالکام در این باره به میان کشیده شده است.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده، کوالکام در دادگاه شهر سن‌دیگو آمریکا برای بار دیگر از اپل به خاطر این موضوع شکایت کرده است. کوالکام این بار اعلام کرده که بخشی از حقوق پتنت‌های به ثبت رسیده‌اش که در ساخت تراشه‌های ارتباطی آیفون‌ها مورد استفاده قرار گرفته، توسط شرکت اپل پرداخت نشده است.

البته کوالکام هنوز در مورد اینکه کدام یک از پتنت‌هایش توسط اپل نقض شده اطلاعاتی را به صورت عمومی منتشر نکرده است و معلوم نیست که دقیقا اپل باید به خاطر کدام یک از ایده‌های کووالکام در دادگاه پاسخگو باشد.

ماجرا از کجا شروع شد؟

در ژانویه ۲۰۱۷ اختلاف میان اپل و کوالکام به دلیل افزایش نرخ استفاده از حق پتنت‌های تراشه‌های ارتباطی شدت گرفت. در آن زمان اپل کمپینی را با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه فناوری از جمله مهم‌ترین رقیبش یعنی سامسونگ به راه انداخت و از کوالکام بابت زورگویی در بازار تجاری شکایت کرد.

کوالکام نیز در پاسخ به این اقدام اپل بابت استفاده از حق پتنت‌های خودش به صورت غیرمجاز شکایت کرد و در نهایت این موضوع باعث شد تا از زمان عرضه آیفون X به مدت چند سال آیفون‌ها با تراشه‌های ارتباطی اینتل آماده عرضه به بازار شوند.

پس از این موضوع کوالکام برای بار دیگر از اپل شکایت کرد و این بار ادعا کرد که شرکت اپل اطلاعات مربوط به پتنت‌های کوالکام را به اینتل ارائه داده تا از آن طریق تراشه‌های ارتباطی با کیفیت‌تری را تولید کند.

در نهایت اپل و کوالکام در سال ۲۰۱۹ پس از پرداخت ۹ میلیارد دلار توسط اپل با یکدیگر مصالحه کردند. نتیجه این برقراری ارتباط دوباره، تولید  آیفون ۱۱ با تراشه‌های کوالکام و آیفون‌های ۱۲ به بعد با تراشه‌های 5G بودند.

با این حال به نظر می‌رسد که اقدام اپل برای خرید بخش توسعه تراشه‌های ارتباطی اینتل به مذاق مدیران کوالکام خوش نیامده است و بحث شکایت بر سر حق پتنت‌ها دوباره مطرح شده است. اپل تصمیم دارد تا در چند سال آینده تراشه‌های ارتباطی را به صورت انحصاری از طریق خط تولید خریداری شده از اینتل تولید کند که این موضوع از لحاظ تجاری به نفع کوالکام نیست و همین موضوع نیز باعث شده تا کوالکام مصالحه خود با اپل را به هم بزند و دوباره از اپل شکایت کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420