لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

عمر باتری مک بوک ۲۰۲۱ تا ۶۰ درصد بیشتر از لپ‌تاپ‌های پرچمدار است

عمر باتری مک بوک ۲۰۲۱ تا ۶۰ درصد بیشتر از لپ‌تاپ‌های پرچمدار است

تست‌های مربوط به باتری و مصرف انرژی به تازگی نشان داده که عمر باتری مک بوک پرو ۲۰۲۱ می‌تواند تا ۶۰ درصد دوام بیشتری نسبت به لپ تاپ‌های رده‌ بالای تولید شده توسط برند‌های دیگر در بازار داشته باشد.

شرکت اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی تراشه‌های M1 را بهبود داد و نسخه‌های قدرتمندتری را با عنوان M1 Pro‌  و M1 Max آماده عرضه به بازار کرد. میزان مصرف این پردازنده‌ها در مقایسه با قدرت پردازشی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند بسیار بالاتر از انتظاراتی است که کاربران از لپ تاپ‌های ویندوزی که در حال رقابت با اپل دارند.

کانال یوتیوبی Jarrod’sTech در ویدیوی تست باتری مک بوک پرو ۲۰۲۱ به تازگی نتایج تست‌ باتری لپ تاپ‌های رده بالا و گیمینگ را منتشر کرده که نشان‌دهنده سربلندی مک بوک‌ پرو ۲۰۲۱ در مصرف انرژی و باتری بوده است. در این تست‌ها مشخص شده که G5 5515 تولید Dell بهترین عمر باتری را به عنوان یک نوت‌بوت رده بالا در اختیار دارد و می‌تواند تا بیش از ۱۲ ساعت برای کارهای مختلف دوام بیاورد. با این حال نکته جالب توجه این است که مک بوک پرو ۲۰۲۱ شرکت اپل به سادگی این لپ تاپ را نیز شکست داده است و توانسته عمر باتری بیشتری را برای انجام کارهای مختلف از خود نشان دهد.

استفاده از پردازنده AMD Ryzen در این لپ تاپ گیمینگ مهم‌ترین عامل مصرف زیاد انرژی به حساب می‌آید، با این حال لپ تاپ G5 5515 شرکت Dell به صورت مداوم از نهایت قدرت پردازشی خود استفاده نمی‌کند. این لپ تاپ مجهز به پردازنده گرافیکی RTX 3060 و پردازنده Ryzen 7 5800H است که در زمان استفاده از این قطعات به صورت همزمان ۱۲.۴ ساعت برای پخش ویدیو از یوتیوب دوام می‌آورد.

در عین حال مک بوک ۲۰۲۱ برای اجرای همین وظیفه مشابه، یعنی اجرای ویدیوها از طریق یوتیوب توانسته تا 19.9 ساعت دوام بیاورد که در مقایسه موفق‌ترین کامپیوتر ویندوزی نیز عملکرد بسیار بهتری داشته است. البته نکته مهم این است مک بوک پرو ۲۰۲۱ مورد استفاده برای این تست دارای تراشه M1 Pro بوده است و اگر از تراشه ‍M1 Max در آن استفاده می‌شد، دوام باتری آن تادودی تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427