لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

عاقبت کلاه گذاشتن بر سر اپل چه خواهد شد؟

عاقبت کلاه گذاشتن بر سر اپل چه خواهد شد؟

یک مرد چینی به جرم کلاهبرداری یک میلیون دلاری از اپل برای تعویض آیفون‌های تعمیری، محکوم به حبس و پرداخت غرامت به مبلغ ۲ میلیون دلار شد.

Haiteng Wu از روشی استفاده کرد که اغلب کلاهبرداران استفاده می‌کنند، او با این کار اپل را با قبولاندن آیفون‌های جعلی و تقلبی فریب داده تا با آیفون‌های واقعی جایگزین کنند.

این روش جعل کردن آیفون در چین بسیار استفاده می‌شود، به طوری که کلاهبرداران نسخه‌ای از اندروید را در دستگاه اجرا می‌کنند و در نهایت گوشی روشن نمی‌شود. سپس شماره سریال جعلی و شماره‌های IMEI را وارد کرده تا شبیه هویت آیفون‌های اصلی تحت گارانتی شوند.

کارمند اپل استور با دیدن این آیفون جعلی و نمایش شماره‌های IMEI و اطلاعات گوشی در دیتابیس تحت گارنتی شرکت و در نهایت روشن نشدن آیفون، تایید می‌کند که گوشی خراب بوده و آن را با آیفون اصلی جایگزین می‌کند.

این مرد چینی اخیرا از طریق وزارت دادگستری محکوم به حبس شد، ولی از آنجا که او قبلا ۲۶ ماه در زندان به سر برده بود بلافاصله آزاد شد و منتظر حکم دادگاه است.

کلاهبردار چینی به دلیل حضور به مدت سه سال در توطئه کلاهبرداری از شرکت اپل و به جیب زدن مبلغ یک میلیون دلار، به ۲۶ ماه زندان محکوم شد. او در ماه مه ۲۰۲۰ در دادگاه شهر واشنگتن در ایالات متحده به جرم خود در مورد توطئه برای کلاهبرداری، از طریق نامه اعتراف کرد و به زندان محکوم شد.

قاضی این پرونده او را به پرداخت ۹۸۷ هزار دلار به عنوان غرامت و همان مبلغ در حکم ضبط پول، ملزم کرد و دستور داد تمام اموال خریداری شده طی این مدت را واگذار کند.

بنابر اسناد رسمی دادگاه، این کلاهبردار چینی در سال ۲۰۱۳ به ایالات متحده برای تحصیل در رشته مهندسی مهاجرت کرده بود و بعد از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک در سال ۲۰۱۵، توانست به یک شغل دولتی در آمریکا دست یابد، اما در نهایت به کلاهبرداری از اپل روی آورد، همچنین همسر این مرد چینی با او همدست بوده است.

این روش کلاهبرداری از طریق تعمیر آیفون در چین بسیار متداول است و قبلا نیز از طریق جعل دستگاه های اپل در چین و فروش مجدد آن‌ها، مبلغ 1.1 میلیون دلار کلاهبرداری شده بود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427