لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

استفاده از کارت‌های اعتباری در آیفون امکان‌‍پذیر خواهد شد

استفاده از کارت‌های اعتباری در آیفون امکان‌‍پذیر خواهد شد

بنابر گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ، اپل در حال کار کردن روی سرویس پرداخت جدیدی است که با انتشار آپدیت جدید آی او اس،  امکان پرداخت مستقیم از طریق کارت اعتباری با استفاده از NFC و بدون نیاز به سخت افزاری خاص را در آیفون  فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر آیفون‌ها می‌توانند کارت‌های اعتباری افزونه‌هایی مثل Square Reader را بپذیرند، با این حال فناوری جدید اپل نیاز به استفاده از ابزارهای شخص ثالث را از بین خواهد برد.

از آنجایی که قابلیت استفاده از تراشه NFC قبلا در دستگاه‌های اپل تعبیه شده است، افراد و کسب و کارهای کوچک برای پذیرش پرداخت‌ها در آیفون، می‌توانند روی بخش نقدی یا کارت اعتباری کلیک کنند و بدون انجام فرایند‌های پیچیده از این خدمات استفاده کنند.

اپل در سال 2020، با تصاحب شرکت Mobeewave با قیمت تقریبی 100 میلیون دلار، شروع به توسعه گزینه پرداخت کارت اعتباری بدون نیاز به سخت افزار کرد. Mobeewave استارآپی بود که فناوری پذیرش پرداخت با استفاده از NFC را در گوشی‌های هوشمند ارائه کرد.

وب‌‌سایت Mobeewave در آن زمان گفت که ارسال پرداخت‌ها با اپلیکیشن Mobeewave، به سادگی وارد کردن مبلغ تراکنش و کلیک بر کارت دارای NFC فعال در گوشی هوشمند بوده و قابلیت پرداخت داخلی اپل احتمالا در مسیر مشابهی کار می‌کند.

بلومبرگ می‌گوید که هنوز معلوم نیست که سرویس پرداخت جدید به Apple Pay اضافه شود، گرچه تیم فعال در این زمینه، در حال کار کردن بر بخش پرداخت اپل است.

لازم به ذکر است که همه آیفون‌های حال حاضر از فناوری NFC برخوردار بوده و هیچ ارتباطی با به‌روزرسانی نرم افزار ندارند. اپل همچنین در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پرداخت‌های کارتی روی آیفون در ماه‌های آینده است که احتمالا در آپدیت آی او اس 15.4 در بهار سال جاری میلادی ارائه خواهد شد.

ارتباطات میدان نزدیک یا همان NFC (Near Field Communication)، یک سری پروتکل‌های ارتباطی بین دو دستگاه الکترونیکی با فاصله خیلی کم است. NFC در سیستم‌های پرداخت موجود در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود و دستگاه را قادر می‌کند تا مانند کارت هوشمند عمل کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373