لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازنده جدید Core i9 اینتل برتری خود را به اپل ثابت کرد

پردازنده جدید Core i9 اینتل برتری خود را به اپل ثابت کرد

نتایج تست بنچمارک اخیر از مدل جدید کامپیوتر MSI که با پردازنده نسل ۱۲ سری Core i9 اینتل آماده عرضه شده حاکی از قدرت بیشتر این پردازنده در مقایسه با پردازنده M1 Max تولید شده توسط شرکت اپل است.

اینتل تا پیش از این نیز در جریان رونمایی از پردازنده‌های نسل دوازدهم خود اعلام کرده بود که رده‌بالاترین مدل این پردازنده که از سری Core i9 عرضه شده سرعت بیشتری نسبت به تراشه M1 Max که در مک بوک پرو ۱۶ اینچی آماده عرضه شده دارد. این ادعا توسط وب سایت Macworld و با استفاده از تست‌های گیک بنچ ۵ مورد بررسی قرار گرفته بود و در نهایت نیز تایید شد.

حال تست‌های گیک بنچ ۵ در GE76، کامپیوتر جدید MSI نشان داده که پردازنده پرچمدار نسل دوازدهم اینتل یعنی Core i9-12900HK توانسته امتیاز ۱۲۷۰۷ را در پردازنده‌های چند هسته‌ای دریافت کند که در مقایسه با امتیاز ۱۲۲۴۴ تست مشابه برای پردازنده‌ M1 Max نتیجه‌ای بهتر است. در حقیقت Core i9 جدید اینتل ۴ درصد سرعت بیشتری از M1 Max دارد.

با این حال تست‌های انجام شده توسط PC World نشان داده که GE76 جدید MSI میزان مصرف انرژی به مراتب بالاتری از مک بوک‌های ۱۶ اینچی دارد. پردازنده Core i9 به کار رفته در این محصول به تنهایی ۱۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند که در برخی از اوقات می‌تواند مصرفش تا ۱۴۰ وات افزایش پیدا کند.

این در حالی است که بر اساس تست‌های دیگری که توسط AnandTech گرفته شده تراشه M1 Max حدود ۴۰ وات انرژی مصرف می‌کند. همین موضوع باعث شده تا مک بوک ۱۶ اینچی با پردازنده یاد شده بتواند تا ۲۱ ساعت از طریق یک بار شارژ دوام بیاورد، اما کامپیوترهای مبتنی بر نسل جدید پردازنده اینتل دوام بسیار کمتری برای حفظ باتری در استفاده‌های مداوم دارند.

در عین حال طراحی صنعتی دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده اینتل به دلیل نیاز آن‌ها به سیستم خنک‌کنندگی مکانیکی قوی‌تر حدود ۲.۹ کیلوگرم به صورت حداقلی براورد شده است، در حالی که تولید کم حرارت در مک بوک پرو ۱۶ اینچی این عدد را ۲.۱۷ کیلوگرم رسانده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373