لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوگل با پرداخت پول اپل را از توسعه موتور جست و جو بازمی‌دارد

گوگل با پرداخت پول اپل را از توسعه موتور جست و جو بازمی‌دارد

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل احتمالا با گوگل به توافقی مبنی بر عدم توسعه موتور جست و جوی اختصاصی برای آیفون‌ها رسیده‌اند.

بر اساس این اپل تا زمانی که مبلغ خوبی از گوگل دریافت کند، موتور جست و جوی اختصاصی خودش را توسعه نخواهد داد و از طرف دیگر نیز گوگل به عنوان موتور جست و جوی پیشفرض در سافاری باقی خواهد ماند.

یک پرونده حقوقی که به تازگی علیه اپل و گوگل و مدیران این دو شرکت باز شده حاکی از این است که این دو شرکت به توافقی دست پیدا کرده‌اند که حاص عدم رقابت آن‌ها در زمینه‌های مختلف تجاری است. مهم‌ترین زمینه تجاری که در این توافق به آن اشاره شده کسب و کار توسعه موتور جست و جو است. در این پرونده که توسط دادستانی افتتاح شده، اقدام اپل و گوگل برای نداشتن رقابت به عنوان نقض قانون ضدانحصار آمریکا در نظر گرفته شده است.

در این پرونده از تیم کوک و ساندر پیچای نیز نام برده شده است. این پرونده ادعا کرده که این دو مدیر، مالاقاتی سری با یکدیگر داشته‌اند و طی آن گوگل اعلام کرده که سود حاصل از فعالیت در موتور جست و جوی خود را که از طریق دستگاه‌های اپل دریافت کرده به این شرکت پرداخت کند.

در ادامه این پرونده آمده که درآمد حاصل از پخش تبلیغات در شرایط کنونی بسیار بالا است و گوگل حاضر نیست که این شرایط را به هم بریزد و با شرکت‌های بزرگ رقابت کند. علاوه بر این درآمدزایی از طریق تبلیغات نیز برای اپل بسیار جذاب است. در این میان هر دو شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که به جای رقابت، توافقی ویژه با یکدیگر داشته باشند.

تا پیش از این و در سال ۲۰۲۰ نیویورک تایمز اعلام کرده بود که گوگل بین ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار بابت باقی ماندن به عنوان موتور جست و جوی پیشفرض به اپل پول داده است. این در حالی است که مبلغ در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است. به طور کل هیچ کس به غیر مدیران ارشد گوگل و اپل از مبلغ انتقالی و حتی وجود این توافق به صورت صد درصد آگاه نیستند، اما شواهد نشان دهنده محتوای این قرارداد سری است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت