لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

TSMC اپل را در پر قو نگه می‌دارد!

TSMC اپل را در پر قو نگه می‌دارد!

بحران کمبود تراشه مشکلات زیادی را برای تمام شرکت‌های سراسر جهان ایجاد کرده است، با این حال به نظر می‌رسد که شرکت اپل با کمترین چالش نسبت به کمپانی‌های مشابه فعال در این حوزه مواجه است.

وب سایت Phonearena به تازگی ضمن بازنشر یکی از گزارش‌های خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده که TSMC به عنوان مهم‌ترین تامین‌کننده تراشه‌ پردازشی سری A، عملا فشار کمتری را به تولیدکننده آیفون‌ها وارد کرده است.  پس از شیوع ویروس کرونا و آغاز کمبود تراشه‌ در سراسر جهان TSMC هزینه تولید خود را افزایش داد. این افزایش هزینه برای بسیاری از شرکت‌ها و مشتریان TSMC برابر با ۲۰ درصد بود، اما اپل برای تولید تراشه‌های سری A که در آیفون‌ها و آیپد‌ها به کار می‌روند، صرفا سه درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

گزارش‌ اخیر بلومبرگ و دیجی تایمز  دلیل این موضوع که چرا TSMC سخت‌گیری کمتری نسبت به اپل دارد را توضیح داده است. این گزارش نشان داده که نزدیک به ۲۵.۹ درصد از کل کسب و کار TSMC به خاطر وجود شرکت اپل و محصولات آن است. درآمد کلی این کارخانه تایوانی ۴۵.۵۱ میلیارد دلار بوده که با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که ۱۱.۴ میلیارد دلار آن به خاطر سفارش‌های شرکت اپل بوده است.

اپل در مقام اول مشتریان TSMC قرار دارد و بیشترین سهم تولید تراشه‌های این شرکت را از آن خود کرده است. از طرف دیگر، مدیاتک در حالی به عنوان دومین مشتری بزرگ TSMC به حساب می‌آید که تنها ۵ درصد از کل درآمد این کارخانه را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، شرکت‌های دیگری که با TSMC همکاری می‌کنند، همگی کمتر از پنج درصد از سهم تولیدات این کارخانه را در اختیار دارند.

برای درک بهتر کافی است بدانید که شرکت AMD تنها با ۴.۴ درصد از کل تولیدات TSMC در مقام سوم و کوالکام با ۳.۹ درصد در مقام چهارم قرار گرفته است.

این موضوع نشان می‌دهد که اپل تا چه حد برای TSMC اهمیت دارد و چرا این دو شرکت تا این حد به یکدیگر وابسته هستند. اپل تنها شرکتی است که سفارش تولید انبوه تراشه‌های پنج نانومتری را به TSMC داده و این کارخانه نیز به همین خاطر حاضر به سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری برای تامین تجهیزات جدید کرده است. از طرف دیگر اپل تصمیم دارد تا تراشه‌های سه نانومتری را در آینده نزدیک تولید کند که TSMC در حال آماده‌سازی تجهیزات و تیم کاری خود برای تولید این قطعات است.

از طرف دیگر همین موضوع یکی از دلایل تمایل بیش از اندازه اپل برای تولید تراشه‌های اپل سیلیکون برای کامپیوترهای مک نیز بوده‌ است. TSMC یک تامین‌کننده قدرتمند برای اپل است و به همین دلیل نیز اپل همواره در تلاش است تا سطح سفارش محصولات خود به این کمپانی را افزایش دهد.

این موضوع البته باعث شده تا رقبای TSMC نظیر اینتل و سامسونگ به دنبال راه‌کارهایی برای جذب هرچه بیشتر مشتری و کاربر برای محصولات خود باشند. اینتل یکی از تولیدکنندگان مهم تراشه و شریک تجاری بسیاری از شرکت‌های مهم فناوری به حساب می‌آید. از همین رو اینتل در تلاش است تا با تولید محصولات قابل رقابت با تراشه‌های سری A و M اقدام به آماده‌سازی خود برای یک رقابت تنگاتنگ‌تر کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373