لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ماشین اپل دارای پردازنده اختصاصی و فاقد فرمان و پدال خواهد بود

ماشین اپل دارای پردازنده اختصاصی و فاقد فرمان و پدال خواهد بود

گزارش اخیر خبرگزاری بلومبرگ حاکی از آن است که شرکت اپل در صدد تولید یک اتومبیل هوشمند فاقد ابزارهای کنترلی نظیر فرمان یا پدال است. اپل در تلاش است تا یک اتومبیل خودران سطح پنج را توسعه دهد.

بلومبرگ در گام ابتدای گزارش خود اعلام کرده که شرکت اپل برای بار دیگر روی توسعه پروژه تایتان و ساخت ماشین هوشمند تمرکز کرده و پس از یک وقفه طولانی به خاطر شیوع کرونا و بحران‌های موجود در زمینه تولید محصولات اصلی، برای بار پروژه تایتان را از سر گرفته است.

در این میان مشخص شده که شرکت اپل در تلاش است تا از بالاترین سطح سیستم خودکار و خودرانی در ماشین‌های هوشمند استفاده کند و به همین دلیل نسل اولیه ماشین‌های هوشمند شرکت اپل فاقد ابزارهای کنترلی نظیر پدال و فرمان خواهد بود.

اتومبیل هوشمند اپل در صورت صحت داشتن شایعات یاد شده، قرار است امکان انتقال مسافران را به صورت ایمن از مبدا به مقصد خواهد داشت و نیازی به فردی به عنوان راننده در زمان حرکت نخواهد داشت.

پردازنده ماشین اپل نیز قرار است پیشرفته‌ترین تراشه‌ای باشد که شرکت اپل تا به امروز به صورت اختصاصی ساخته است. این تراشه مجهز به هسته‌های پردازش عصبی و هوش مصنوعی خواهد بود تا در سریع‌ترین زمان ممکن پردازش‌های لازم را برای تصمیم‌گیری اتومبیل در حرکت را انجام دهد.

شرکت اپل تصمیم دارد تا این محصول را در فاز اولیه در آمریکا و فقط در برخی از ایالت‌های خاص آماده عرضه کند و پس از موفقیت‌ اولیه، این محصول را در سراسر آمریکا عرضه کند.

بلومبرگ تاکید کرده که اپل در تلاش است تا یک محصول شبیه آیپد را وسط اتاقک این اتومبیل قرار دهد که از آن طریق مسافرین می‌توانند با اتومبیل در ارتباط باشند. اپل در تلاش است تا این اتومبیل را به عنوان محصولی ایمن‌تر نسبت به تولیدات تسلا و Waymo معرفی کند و از آن طریق صرفا به «مشتریان خاص» را هدف قرار دهد.

شرکت اپل در تلاش است سنسورهای LiDAR انحصاری خودش را در توسعه این اتومبیل مورد استفاده قرار دهد. در پایان بلومبرگ تاکید کرده که این اتومبیل همچنان از نوع SUV (شاسی بلند) خواهد بود و در تمامی بخش‌های آن سنسورها ویژه‌ای برای رانندگی خودکار ایمن قرار گرفته است.

گفتنی است که پروژه تایتان برای توسعه ماشین هوشمند در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت اپل آغاز شده است که هنوز نتیجه‌ای از آن به عنوان یک محصول عمومی از اپل رونمایی نشده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت