لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اظهار نظر iFixit درباره برنامه تعمیر سلف سرویس اپل

اظهار نظر iFixit درباره برنامه تعمیر سلف سرویس اپل

اخیرا با معرفی برنامه تعمیر سلف سرویس اپل (Self Service Repair)، کاربران قادر به دسترسی به قطعات اصلی شرکت اپل، ابزارها و کتابچه راهنما، برای تعمیرات دستگاه‌ خواهند شد. iFixit نظر خود را در مورد این برنامه و اقدام اخیر اپل برای آزادسازی حق تعمیر از طرف اپل اعلام کرده است.

بنابر اظهار نظر آیفیکسیت، دسترسی کاربران به دستورالعمل‌های تعمیر و  قطعات سخت افزاری، اتفاقی مثبت برای مدافعان حق تعمیر است، همچنین این وب‌سایت گفته که از انتشار خبر تعمیر سلف سرویس اپل، بسیار هیجان زده شده و امیدوار است که اپل همان اطلاعاتی که به ارائه‌دهندگان سرویس مجاز خود می‌دهد را در اختیار کاربران قرار دهد.

این وب‌سایت گفته که انتشار برنامه تعمیر سلف سرویس، ادعاهای سابق‌ اپل علیه جنبش حق تعمیر را بی‌اعتبار می‌کند. اپل تا پیش از این ادعا کرد که تعمیرات باید بدون آسیب به تجربه کاربران یا دستگاه‌های آن‌ها انجام شود. این شرکت قبلا ادعا کرده بود که هنگام انجام فرایند تعمیراتی باتری، ممکن است به دلیل استفاده از عنصر لیتیوم در قطعات مربوطه، باتری سوراخ شده و در نهایت منفجر شود که این موضوع به کاربران و تعمیرکاران ناشی، آسیب وارد می‌کرد.

Kyle Wiens مدیر عامل و بنیان‌گذار آی‌فیکسیت در حساب توییتر خود اشاره کرده که تصمیم اپل، تغییر رویه این شرکت را نشان می‌دهد و جای امیدواری است که قدمی مثبت به سمت افزایش عمر دستگاه‌های این شرکت باشد.

او همچنین گفته در حالی که معرفی این برنامه برای اپل قدمی رو به جلو است، اما همچنان برخی موارد مبهم در این برنامه وجود دارد؛ به عنوان مثال بعید به نظر می‌رسد که اپل به کاربران خود اجازه دهد تا به جای خریدقطعات اصلی اقدام به خرید قطعات از فروشگاه‌های متفرقه کنند. از طرفی قابل دسترس و آماده بودن قطعات رسمی و اصلی در برخی مناطق و کشورها می‌تواند موجب محدود‌سازی حق تعمیر شود.

این اتفاق قبلا برای آیفون ۸ پلاس و اکنون برای آیفون ۱۳ افتاده، به طوری که اگر صفحه نمایش این دو مدل آیفون تعویض می‌شد، آیفون ۸ پلاس کاملا بریک شده و فیس آیدی آیفون ۱۳ نیز از کار می‌افتاد؛ اما بعد از اعتراض‌های فراوان کاربران، اپل  با انتشار یک آپدیت این مشکل را برطرف کرد.

ناتان پراکتور رهبر کمپین حق تعمیر به همراه گروه تحقیقاتی منافع عمومی ایالات متحده این حرکت اپل را نقطه عطف بزرگی برای جنبش حمایت از حق تعمیر می‌دانند، همچنین Kevin O’Reilly یک فعال دیگر، گفته که این پیروزی بزرگی است اما نیاز به اصلاحات مشخصی دارد.

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل، اوایل سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده راه‌اندازی خواهد شد و این شرکت قطعات مخصوص تعمیر را در دسترس کاربران آیفون ۱۲ و ۱۳ قرار خواهد کرد؛ هر چند که اپل تصمیم دارد این برنامه را در کشورهای بیشتری توسعه دهد.

 

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت