لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل یه کارمند اخراجی خود غرامت می‌دهد

اپل یه کارمند اخراجی خود غرامت می‌دهد

نزدیک به یک ماه پیش بود که گزارشی مبنی بر اخراج یکی از مهندسین شرکت اپل به خاطر راه‌اندازی کمپین مبارزه علیه تبعیض و آزار اذیت کارکنان در این شرکت خبرساز شد؛ حالا اپل تصمیم گرفته تا با پرداخت مبلغی به عنوان مصالحه، این مهندس اخراج را به پس گرفتن شکایتش از وزارت ملی کار آمریکا کند.

ماجرا از این قرار بود که Cher Scarlett و Janneke Parrish به خاطر راه‌اندازی و سازماند‌هی کمپین‌هایی علیه مشکلات ایجاد شده در محیط‌های کاری اپل از این شرکت اخراج شدند. یکی از اقدامات این افراد راه‌اندازی هشتگ AppleToo بود که باعث شد تا بسیاری از کارکنان اپل اقدام به انتشار تجربه‌های بد خود در محیط‌های کاری بگیرند و نظرات خود را در توییتر به اشتراک بگذارند.

حال گزارش اخیر خبرگزاری بلومبرگ حاکی از آن است که Cher Scarlett اقدام به ثبت شکایت علیه اپل در وزارت ملی کار آمریکا گرفته است. او این خبر را در توییتر خود نیز به اشتراک گذاشته و اعلام کرده که روز جمعه (۲۸ آبان ۱۴۰۰) آخرین روز کاری او در اپل است. او البته شکایت خود را در ماه سپتامبر به ثبت رسانده بود و طی آن از اپل به خاطر مواردی چون آزار و اذیت کارکنان در محیط کاری، عدم پرداخت حقوق برابر و تبعیض در تنظیم مبلغ حقوق کارکنان و موارد دیگر درخواست غرامت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز مشخص شده که در تلاش است تا اپل را از طریق راه‌های مطبوعاتی و قانونی مجبور به پرداخت حقوق برابر برای کارکنان با جنسیت و نژاد‌های مختلف کند که راه‌اندازی هشتگ AppleToo نیز در حقیق بخشی از اهداف او بوده است.

در این میان، شرکت اپل اعلام کرده که حاضر به پرداخت غرامت برای ایجاد مصالحه به Cher Scarlett است. اپل تصمیم دارد تا با پرداخت مبلغی که هنوز میزان آن توسط خبرگزاری‌ها منتشر نشده، از رفتن به دادگاه کار و بررسی محیط‌های کاری خود توسط وزارت ملی کار آمریکا جلوگیری کند. در این میان هنوز معلوم نیست که آیا این کارمند اخراجی اپل حاضر به مصالحه هست یا همچنان این شرکت باید بابت مسائل مربوط به محیط کاری خود به دادگاه برود.

این اتفاق در حالی رخ داده که اپل مدت‌ها است سعی در ساخت چهره‌ای موجه از محیط‌های کاری خود دارد. این شرکت بارها و بارها به احترام حقوق کارکنان بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد و موارد دیگر تاکید کرده، اما به نظر می‌رسد که کارکنان اپل که حضور در این شرکت‌ها تجربه‌ کرده‌اند، نظری کاملا متفاوت نسبت به این موضوع دارند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420