لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کنسول‌های ایکس باکس امکان استریم بازی پیدا کردند

کنسول‌های ایکس باکس امکان استریم بازی پیدا کردند

کنسول‌های ایکس باکس آخرین دستگاه‌هایی هستند که شرکت مایکروسافت امکان اجرای بازی‌ها به صورت استریم و از طریق پردازش ابری را برای آن‌ها عرضه کرده است.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۹ فرایند عرضه عمومی سرویس استریم بازی‌های خود را تحت پروژه ایکس کلاود آغاز کرده بود که در سال ۲۰۲۰ به صورت نهایی آماده بهره‌برداری رسید؛ حالا کاربران کنسول‌های ایکس باکس نیز می‌توانند تجربه‌ای مشابه برای اجرای بازی‌ها به صورت استریم را داشته باشند.

پس از دریافت آپدیت جدیدی که مایکروسافت برای ایکس باکس‌ها عرضه کرده، کاربران می‌توانند اقدام به فعال‌سازی سرویس Game Pass کرده و از آن طریق بازی‌های مختلف را از طریق اینترنت و پردازش ابری شرکت مایکروسافت به صورت استریم بازی کنند و دیگر نیازی به دانلود حجم عظیم دیتای بازی و معطلی برای نصب آن روی کنسول را ندارند.

این سرویس امکان اجرای بازی‌ها به صورت مستقیم و بدون معطلی را به کاربران ایکس باکس می‌دهد و از طرف دیگر هیچ فضایی از ذخیره‌سازی کنسور را اشغال نمی‌کند تا کاربران بدون دغدغه‌های پیشین بتوانند بازی‌های مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا کنند.

شرکت مایکروسافت در گام اول این سرویس را برای ۲۵ کشور آماده عرضه کرده است و اعلام کرده که به صورت تدریجی کشورهای دیگر را نیز به لیست مناطق پشتیبانی کننده از این سرویس اضافه میکند. مایکروسافت تاکید کرده که اولین کشوری که پس از موفقیت‌آمیز بودن فاز اولیه امکان پشتیبانی را پیدا می‌کند، برزیل خواهد بود.

این سرویس برای ایکس باکس سری ایکس و اس و ایکس باکس وان در تمامی مدل‌ها شامل مدل اس و ایکس و فت آماده عرضه شده است. بنابراین کاربران کنسول‌های نسل هشتمی ایکس باکس وان نیز شانس اجرای بازی‌های کنسول نسل نهمی را از طریق استریم پیدا خواهند کرد. از طرف دیگر کاربران ایکس باکس‌های نسل نهمی برای اجرای بازی‌های قدیمی ایکس باکس وان دیگر نیازی به آزادسازی فضای ذخیره‌سازی کنسول نخواهند داشت.

گفتنی است که کاربران در کشورهای پشتیبانی نشده نظیر ایران برای دسترسی به این سرویس می‌توانند پس از استفاده از ابزارهای گذر از تحریم و تنظیم ریجن رابط کاربری ایکس باکس، با فعال سازی اکانت Game Pass از طریق گیفت کارت ایکس باکس، امکان دسترسی به استریم بازی‌ها را خواهند داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373