لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پروژه ساخت هدست واقعیت افزوده اپل به مرحله‌ای امیدوارکننده رسید

پروژه ساخت هدست واقعیت افزوده اپل به مرحله‌ای امیدوارکننده رسید

موسسه تحلیلی-اقتصادی مورگان استنلی در گزارش اخیر خود اعلام کرده که شرکت اپل در پروژه توسعه هدست واقعیت افزوده خود به مرحله‌ای امیدوارکننده رسیده است. پروژه ساخت هدست واقعیت افزوده اپل از همین حالا به جایی شبیه به مراحل پیش تولید اپل واچ نزدیک شده است.

مورگان استنلی این گزارش را برای سرمایه داران و سهام داران شرکت اپل منتشر کرده است و طی آن اعلام کرده که این شرکت پس از سال‌ها آزمایش و تست‌های گوناگون در زمینه تولید هدست واقعیت افزوده به مرحله رونمایی نزدیک شده است. در نتیجه این گزارش آمده که شرایط کنونی پروژه توسعه هدست واقعیت افزوده اپل دقیقا همانند شرایط توسعه اپل واچ در اواخر سال ۲۰۱۴ است و به زمان معرفی و عرضه این محصول بسیار نزدیک شده‌ایم.

اپل تا به امروز تعداد زیادی از ایده‌های خود را قالب پتنت در سازمان‌ ثبت اختراع آمریکا در زمینه ساخت این هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به ثبت رسانده است. این موضوع نشان می‌دهد که تیم تحقیق و توسعه اپل مدت‌ها است که در زمینه ساخت این محصول فعالیت می‌کنند.

از طرف دیگر تا پیش از سال ۲۰۱۴ که در اواخر آن اپل واچ نسل ۱ معرفی و در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، شرکت اپل وضعیتی مشابه داشت، تعداد زیادی از پتنت‌های مختلف برای یک دستگاه مشابه با ساعت هوشمند از طرف اپل به ثبت رسیده بود که بیشتر آن‌ها مربوط به ارتباط کم مصرف بی‌سیم مبتنی بر بلوتوث، کارکرد سنسورهای مختلف در یک دستگاه کوچک و موارد دیگر بودند.

با این حال اپل با چالش‌های بیشتری در زمینه توسعه فناوری واقعیت افزوده مواجه بود. اپل بعد از چند سال تحقیق و توسعه بالاخره در سال ۲۰۱۷ و در توسعه آی او اس ۱۱ موفق شد تا بستر نرم افزاری ARKit را برای توسعه‌دهندگان عرضه کند. اما این شرکت تا سال ۲۰۲۱ همچنان با چالش‌های زیادی برای تولید یک دستگاه اختصاصی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده مواجه بود. در نهایت این شرکت با استفاده از ایده‌های ویژه توانست برخی از چالش‌های پیش‌رو در زمینه توسعه هدست واقیعت افزوده را برطرف کند.

مورگان استنلی تعدادی از چالش‌های توسعه این محصول را شامل فناوری 5G، تعبیه باتری، سنسورها، سنسور لیدار، پروژکتور، دوربین‌ها، لنزهای مختلف، شیشه‌ها و سخت افزارهای پردازشی در ابعادی بسیار کوچک دانسته است و در نهایت تاکید کرده که اپل توانسته تا این مشکلات را پشت سر بگذارد.

هر چند که در گزارش تحلیلی مورگان استنلی زمان مشخصی برای رونمایی از هدست واقعیت افزوده اپل عنوان نشده اما مینگ چی کو تا پیش از این اعلام کرده بود که هدست واقعیت افزوده اپل بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برای توسعه‌دهندگان و عینک هوشمند اپل بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ برای کاربران آماده عرضه خواهد شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373