لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کوالکام تنها ۲۰ درصد از تراشه‌های مودم آیفون در سال ۲۰۲۳ را تامین می‌کند

کوالکام تنها ۲۰ درصد از تراشه‌های مودم آیفون در سال ۲۰۲۳ را تامین می‌کند

شرکت کوالکام انتظار دارد تا در سال ۲۰۲۳ میلادی تنها ۲۰ درصد از تراشه‌های مودم در تلفن‌های هوشمند آیفون را تولید کند. این موضوع به دلیل تصمیم اپل برای تولید تراشه‌های ارتباطی به صورت انحصاری است.

اپل تصمیم گرفته تا از سال ۲۰۲۳ به بعد به صورت تخصصی وارد حوزه تولید تراشه‌های ارتباطی در تلفن‌های هوشمند شود. این شرکت در تلاش است تا معماری تراشه‌های ارتباطی 5G را خودش انجام دهد و رفته رفته در این زمینه خودکفا شود. همین موضوع باعث شده تا کوالکام نیز به صورت تدریجی همکاری خود را با شرکت اپل کاهش دهد و سفارش کمتری برای تولید قطعات مورد نیاز برای ساخت آیفون‌ها دریافت کند.

این موضوع توسط مدیر عملیاتی شرکت کوالکام تایید شده است، با این حال در گذشته مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل تاکید کرده بود که اپل از سال ۲۰۲۳ میلادی تصمیم به تولید تراشه‌های ارتباطی به صورت انحصاری دارد و همکاری خود با شرکت‌هایی نظیر کوالکام را کاهش می‌دهد.

با این حال مدیر عملیاتی کوالکام اعلام کرده که این شرکت تنها تامین کننده تراشه‌های ارتباطی به کار رفته در آیفون‌های ۲۰۲۲ خواهد بود که البته آخرین سال برای همکاری گسترده با اپل نیز خواهد بود.

شرکت اپل مدت‌ها است که با کوالکام بر سر تولید تراشه‌های ارتباطی به کار رفته در آیفو‌ن‌ها و آیپدها همکاری می‌کند. در حقیقت کوالکام مدت‌ها است که به عنوان تنها تامین کننده این قطعات برای آیفون‌ّها به حساب می‌آید. با این حال در سال ۲۰۱۷ تصمیم کوالکام برای افزایش قیمت تراشه‌ها باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن‌ّهای هوشمند و دیگر محصولات ارتباطی همراه از جمله اپل و سامسونگ از کوالکام شکایت کنند. در نتیجه این موضوع شرکت اپل برای دو سال همکاری خود با کوالکام را متوقف کرد و برای تولید آیفون‌ X و سری آیفون‌‌های Xs, Xs Max, Xr تصمیم به همکاری با اینتل و مدیاتک گرفت.

با این حال شرکت اپل در تولید آیفون ۱۱، ۱۲ و ۱۳ همکاری با کوالکام را از سر گرفت و پس از عرضه آیفون‌های مبتنی بر 5G از سال ۲۰۲۰ دوباره به تنها تولیدکننده تراشه‌های ارتباطی اپل تبدیل شد. در این میان شرکت اپل تصمیم دارد تا با تولید تراشه‌های ارتباطی اختصاصی میزان وابستگی خود به شرکت‌هایی نظیر کوالکام را کاهش دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373