لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کوالکام با تراشه‌های جدید خود با اپل سیلیکون رقابت می‌کند

کوالکام با تراشه‌های جدید خود با اپل سیلیکون رقابت می‌کند

شرکت کوالکام تصمیم دارد تا با تولید نسل جدیدی از چیپ‌ست‌های اختصاصی مناسب برای کامپیوترهای شخصی با شرکت اپل و تراشه‌های اپل سیلیکون رقابت کند.

بر اساس گزارش جدید وب سایت The Verge کوالکام در تلاش است تا نسل جدید از چیپ‌ست‌های ARM را توسعه دهد که امکان رقابت با تراشه‌های سری M توسعه یافته در پروژه اپل سیلیکون را دارد. مدیر بخش فناوری شرکت کوالکام در مصاحبه با The Verge اعلام کرده که برنامه این شرکت برای چیپ‌ست‌های جدید بسیار گسترده خواهد بود. طراحی این تراشه‌ها به گونه‌ای خواهد بود که بازدهی کامپیوترهای ویندوزی ساخته شده با آن‌ها بسیار بالا خواهد بود. کوالکام برای توسعه این تراشه‌ها با یک تیم توسعه‌دهنده با عنوان Nuvia همکاری کرده است؛ لازم به ذکر است که کوالکام تا پیش از این Nuvia را به مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار تصاحب کرده بود؛ این استارت آپ توسط طراح تراشه‌های اپل سیلیکون تاسیس شده بود که پس از تصاحب Nuvia توسط کوالکام از آن جدا شد و به اپل پیوست.

کوالکام اعلام کرده که برنامه‌ای مدون برای رقابت با تمامی تراشه‌های سری M تولید شده توسط اپل دارد و می‌تواند طی پروژه جدید خود، کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر ARM را با بازدهی مشابه با M1، M1 Pro و M1 Max توسعه دهد.

این شرکت همچنین تاکیید کرده که برای ساخت این کامپیوترها در تلاش است تا از پردازنده‌های گرافیکی Adreno نسل جدید استفاده کند که توانایی بالایی در سطح کامپیوترهای گیمینگ دسکتاپ خواهند داشت. در نهایت این شرکت اعلام کرده که اولین نتیجه از این پروژه در سال ۲۰۲۳ آماده عرضه به بازار می‌شود و شرکت‌های تولید کننده کامپیوترهای ویندوزی می‌توانند از طریق تراشه‌های نسل بعدی کوالکام با مک بوک‌های اپل سیلیکون رقابت کنند.

گفتنی است که شرکت کوالکام تا پیش از این و مشخصا در سال ۲۰۱۷ با شرکت مایکروسافت در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی ARM همکاری کرده بود که نتیجه آن محصولاتی با عنوان Always Connected PC بودند که موفقیت زیادی در بازار کامپیوترهای همراه و لپ تاپ‌ها نداشتند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373