لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

معماری ARM از نسل بعدی تراشه اپل سیلیکون حذف می‌شود

معماری ARM از نسل بعدی تراشه اپل سیلیکون حذف می‌شود

شرکت اپل ممکن است معماری ARM را از نسل بعدی تراشه اپل سیلیکون حذف کند و به جای آن از یک معماری متن باز استفاده کند.

گزارش‌های اخیر منتشر شده حاکی از آن است که شرکت اپل در تلاش برای حذف معماری ARM از تراشه‌های اختصاصی خود است و به جای آن در تلاش برای به کار گرفتن ایده‌ای نوین برای ساخت پردازنده است. بر اساس گزارش وب سایت Tom’s Hardware شرکت اپل از همین حالا آگهی استخدام نیرو‌ی کار و خبره در زمینه مهندسی و معماری تراشه‌های متن باز RISC-V است.

اپل در این آگهی استخدام اعلام کرده که فرد مورد نظر برای استخدام باید در زمینه طراحی و ساخت تراشه‌های اختصاصی توانایی داشته باشد و بتواند از طریق آن راه‌کارهای ویژه‌ای در زمینه ساخت تراشه‌های فاقد محدودیت‌های مالکیت و ثبت اختراع را داشته باشد.

انتشار دهنده این گزارش ادعا کرده که شرکت اپل احتمالا با استخدام نیروی کاری مربوط به این آگهی در تلاش است تا تراشه‌های ویژه و انحصاری با معماری RISC-V را در دستگاه‌های جدید خود تولید کند.

اپل به ازای عرضه و تولید هر محصول دارای تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM باید به صاحب امتیاز آن که در حال حاضر شرکت انودیا است، هزینه لایسنس پرداخت می‌کند. این در حالی است که شرکت اپل می‌توانست در سال ۲۰۱۹ میلادی امتیاز کلی  ARM را خریداری کند و حتی صاحب امتیاز سابق، تمایل فروش و همکاری با شرکت اپل را داشت، اما شرکت اپل عدم تمایل خود برای اجرایی کردن این قرارداد را نشان داد و در نهایت امتیاز یاد شده به انویدیا واگذار شد.

با این حال به نظر می‌رسد که شرکت اپل در فاز بعدی پروژه اپل سیلیکون به دنبال تراشه‌های کاملا احتصاصی و انحصاری است.

تراشه جدید اپل سیلیکون بدون معماری ARM

جالب اینجا است که اپل در دهه‌های گذشته دقیقا همین ایده را برای توسعه سیستم عامل مک و سیستم عامل دیگر دستگاه‌های خود پیش گرفت و با به کار گرفتن هسته شبه یونیکس داروین، سیستم عامل مک و پس از آن دیگر سیستم عامل‌های اختصاصی و متن بسته خود را توسعه داد و حالا تصمیم دارد تا ایده را برای سخت افزار نیز پیاده سازی کند. طی این پروژه اپل سخت افزارهای متن‌ باز را دریافت و بر پایه ایده آن محصولات اختصاصی، متن بسته و انحصاری خودش را تولید می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373